dagje Stad Luxemburg

27 augustus 2014 - Alzingen, Luxemburg

Vandaag is het weer een stuk beter dan gisteren. Buienradar gaf aan dat het na 11.00 uur droog zou zijn en er zelfs kans was op een straaltje zonneschijn. Dus besloten op de fiets naar de stad te gaan. Volgens de camping een afstand van ca. 8 km geheel door het bos en een park. (10,4 km) We moesten als maar rechtdoor blijven fietsen. In de stad zelf werd het iets moeilijker want we moesten daar een lift vinden die ons naar boven, 4 verdiepingen, naar de oude stad zou brengen. Konden we eerst niet vinden dus weer een stukje terug en toen kwam er net een groep toeristen met een gids aan en die liepen een donkere , half verstopte gang in, en ja .... daar was de lift. Heerlijk door de stad gelopen en een heerlijke doch simpele lunch genuttigd. Leuke stad maar de mode is wel erg prijzig en voor een stad de juiste temperatuur. Hier liggen trouwens nog horloges van 40.000 euro gewoon in de etalage. Heb even gauw geteld en op een breedte van 50 cm lag voor ca 500.000 euro. Zal nog wat foto's toevoegen want die zeggen meer dan 10 pagina's tekst.