Koronie

4 juni 2015 - Koróni, Griekenland

04 juni 2015 . Hallo vrienden, het heeft even geduurd maar hier dan weer een berichtje. We zijn zo druk (lui) dat er weinig is geschreven. We zijn van Tolo naar Gythio gereden langs de kustweg en dat is werkelijk prachtig. Op een bepaald moment moesten we om een kerkje heen rijden  en toen reden we met de camper over een pleintje tussen de terrasjes door. Je eerste gedachte is, oeps, ik zit hier verkeerd en kan niet verder. De wegen zijn zo hier en daar erg smal en je vreest voor een tegenligger want dat gaat niet langs elkaar. Dus opletten. Gythio was verder geen programma dus heerlijk genoten van de vrije dag en dan weet je het wel. Klein wasje, beetje lezen en verder af en toe de oogjes even toe. Van Gythio zijn we weer langs de kust gereden naar Koroni. Dit was nog mooier dan de rit naar Gythio. Hoge bergen en zeer veel haarspeldbochten. Soms prachtige wegen en dan weer weggetjes zo smal en maar draaien en keren. Dan weer hoog in de bergen en dan weer langs het strand. Koroni redelijke camping. We lopen zo vanaf de camping via een trap naar het strand en dan ca 1 km lopen en dan ben je in het stadje. Niet veel bijzonders maar restaurantje meer dan genoeg. Denk op het stukje kust wel een stuk of 10 en allemaal hebben ze niets te doen of 2 of 4 bezoekers. Kan niet uit en voor onze begrippen spotgoedkoop. 1 cola + 0.5  liter bier + een bakje pinda’s en 2 glazen water voor €  5,00. Je krijgt in Griekenland trouwens altijd en als eerste een glas water als je ergens gaat zitten. Niet dat wij dat opdrinken want dat is gewoon leidingwater en dat drinken wij niet om darm problemen te voorkomen. Zo dat was het dan weer even en heb jullie weer even bijgepraat. Verder geen storingen en ons kleine koelkastje doet het geweldig. Kan dus alleen op 230 volt dus onderweg hebben we geen koeling maar alleen met lunchen even opendoen en verder goed gesloten houden met 3 koelelementen erin. Dus het bier blijft koud. Groetjes