Quarteira 4

24 mei 2014 - Quarteira, Portugal

Vrienden, 23 + 24 mei 2014 – Quarteira / Albufeira

We zijn weer 2 dagen verder en hebben hier 3 dagen bijgeboekt, zodat we hier in totaal 6 dagen staan. Ook wel eens lekker om wat langer op een plekje te staan. Sanitair is goed maar verouderd, maar wel heerlijke warme douches en een krachtige straal. Gisteren dus op de fiets naar Albufeira gegaan. Totale afstand 44, 5 km over zeer glooiend terrein. We hadden op de heen weg het idee dat we meer naar boven reden dan naar beneden en op de terug weg bleek dat ook wel zo te zijn. We vlogen zonder te trappen bijna vanzelf weer terug naar Quarteira. Vanuit Quarteira de eerste 10 km prachtig fietspaden en de laatste 10 km over een drukke weg met veel autoverkeer en omgekeerd op de terugweg. Albufeira een echte toeristen plaats met heel veel restaurantjes en heel veel snuisterijen winkeltjes. Wel heerlijk geluncht,  Sjouk een broodje zalm en ik een broodje kip. Natuurlijk niet zomaar een broodje zalm en kip maar op de Portugese manier. Erg lekker met een glaasje bier en voor Sjouk een cola. Was op de terugweg ook wel te merken dat glaasje bier tussen de middag maar we hebben het gered met de behulp van de elektromotor in ons voorwiel. ’s Avond heerlijk op de boulevard een hapje gegeten en dat was weer verrukkelijk. Zalm voor Sjouk en voor mij een Sirloin steak op Portugese wijze klaar gemaakt. Uitstekend, geen enkel peesje of iets dergelijks. Was om te zuigen en uitstekend van smaak.

Vandaag een klein fietstochtje gepland naar Almansil, ca 6 km. Was niet veel te beleven en m.b.v. de navigatie een klein omweggetje terug gemaakt over smalle  en soms onverharde wegen. We zijn weer even in beweging geweest. Het weer was vandaag zeer zonnig maar wel een koude wind. Gisteren grotendeels bewolkt maar toch een klein beetje verbrand. Dus een strak voorhoofd en gevoelige neus. Vandaag de hele dag met pet gelopen en goed ingesmeerd en het leed is weer geleden. Denk dat we morgen echt weer een  zondagse rustdag houden en dan maandag weer een km of 85 verder het binnenland van Portugal in. Zal straks in de rust van de voetbalwedstrijd Real Madrid tegen Atletico Madrid dit even wegsturen met de nodige foto’s. Zitten nu binnen met lange broek en overhemdje, is niet erg want dan wordt het ook lekker slapen met deze nachttemperaturen (ca 14 graden)

Groeten

KESJ

1. Bert en Riekje:
    24 mei 2014
    Hoi,

Wij zitten momenteel op de camping in Pisa,achter de plek van vorig jaar,Warm weer en leuke groep.Morgen met de boot over naar Corsica.
    Fijne reis verder en groeten van B en R
  2. Truus en wim leeuwenkamp:
    25 mei 2014
    wij zijn heerlijk 4 dagen in zeeland geweest. Ook prachtig weer gehad, zomerse temperaturen. Ook nu schijnt de zon vol op , dus dat wordt genieten. groetjes, truus