Sevilla

17 mei 2014 - Dos Hermanas, Spanje

Vrienden, Dos Hermanas – 16 mei 2014

Internet kost hier geen geld maar is alleen beschikbaar bij de receptie dus schrijf ik maar weer een verhaaltje in Word en doe dat dan morgen tegelijk met het verslag van Sevilla in de blog.

We zijn dus vandaag vertrokken uit El Puerto de St Maria want we waren het zand zat. Overal zat zand in en bij aankomst in Dos Hermanas eerst de camper maar eens grondig uitgesopt om het zand eruit te krijgen. Vandaag een rustig ritje van iets meer dan 100 km en morgen met de bus naar Sevilla.

Op de heenweg naar de vorige camping in El Puorto de St. Maris hebben we nog het dorpje Sentenil de las Bodegas bezocht en dat waren we helemaal vergeten te melden en de foto’s zaten ook nog op het toestel. Dit dorpje is voor een groot gedeelte in de rotsen en tegen en op de rotsen gebouwd. Is natuurlijk wel voordelig bouwen want er hoeft niet geheid te worden en je hoeft geen vloer te storten en de achtermuur staat er ook al. Zal een paar foto’s alsnog toevoegen. Vandaag was hier weer een feestdag en waarvoor hebben we nog niet kunnen ontdekken want alle supermarkten waren dicht. Voor ons geen nood want we hadden nog verse ingrediënten liggen om iets chinees te maken. Morgen een verslagje uit Sevilla,

Groetjes

KEES en SJOUKTJE

Sevilla, 17 mei 2014

Vandaag een dagje de stad Sevilla in en helaas het was weer warm, net als 2 jaar terug. Vandaag liep de temperatuur op tot 35 ˚ C en dat is voor een stad bezoek eigenlijk te warm maar we hebben ons er weer moedig door heen geslagen. Als eerste stond de kathedraal op het programma en weer stond er een grote rij voor de ingang maar we hebben ons toch maar aangesloten aan het einde van de rij. Na ¾ uur waren we eindelijk binnen.  En . . . . . .  het is toch echt een prachtig bouwwerk, qua grote iets kleiner dan de Sint Pieter in Rome. Toegangsprijs €  8.00 pp maar wij als pensionades hoeven maar de helft te betalen, dus

€ 4.00 pp, deze winst hebben we weer extra uitgegeven met de lunch. Prachtige kathedraal en een geweldig uitzicht vanuit de toren op ca. 50 mtr hoogte. Verder nog diverse bezienswaardigheden bezocht zoals het paleis en de Metropol Parasol. Dit laatste is een geweldig houten bouwwerk. Om 16.30 uur konden we weer met de bus terug en via de Carrefour weer terug naar de camping. Moe maar voldaan. Zal nog weer even foto’s toevoegen en die vertellen meer dan dit verhaaltje.

Groeten

Kees en Sjouktje