Clavicula

6 juni 2017 - Bunschoten-Spakenburg, Nederland

Hallo,

Wat is dat nu toch weer voor een titel. Clavicula = de naam voor het sleutelbeen. De afgelopen 6 weken eerst niets kunnen en zo langzaamaan steeds meer mogelijkheden dankzij 2 x per week fysiotherapie. We zeggen dat we een sleutelbeen breuk hebben maar dat is eigenlijk niet correct. We hebben een Tossy type III. (kijk maar op internet.) dat betekent dat de clavicula is losgeschoten van het AC-gewricht en dus omhoog staat en dat ook de rest van mijn leven zo zal zijn. Ze noemen het ook wel de piano toets. Je kan hem indrukken maar als je hem loslaat komt hij weer omhoog zoals dat ook bij een pianotoets gebeurd. De pezen zijn weer aangegroeid en moeten nog wel steeds sterker worden en daar tussen is veel bindweefsel ontstaan. Spieren en pezen houden het schouderblad op zijn plaats.

Maar we gaan  vertrekken want ik hoef niet meer terug te komen bij de chirurg. We gaan via Limburg, België en Luxemburg door naar de Vogezen en dan zakken we langzaam af naar de Bodensee. Daar zijn we nog nooit geweest maar wel vele keren voorbij gereden. Via de oostkant van Duitsland gaan we dan weer langzaam omhoog en zijn begin juli weer thuis.

Zal jullie wel een beetje op de hoogte houden.

Groeten Kees en Sjouktje

1. Truus en wim leeuwenkamp:
    6 juni 2017
    veel plezier, bij mij is het nog steeds f.c knudde... zal ook nog heel lang duren, dus nog geen beeldhouwen of schilderen voor mij.
    groetjes en doe voorzichtig.
    truus en wim