WINTER

20 januari 2017 - Bunschoten-Spakenburg, Nederland

vrienden,

Het is nog volop winter en toch hebben we de voorjaarsreis alweer helemaal op papier staan. Route bepaald, campings uitgezocht, veerboten op een rijtje gezet.

Veerboten ? Ja want we gaan via Duitsland en Oostenrijk, waar we de stad Graz bezoeken door naar Slovenié. Hier gaan we beginnen in Maribor of zoals de plaats in het Duits heet, Marburg an der Drau  en dan door naar Ptuj en vervolgens naar Ljubljana.

Hier gaan we Slovenie verlaten en rijden naar Zagreb in Kroatie dan zakken we af naar Dubrovnik. Hier begint onze eilanden tour. We gaan namelijk via de Kroatische eilanden weer naar boven en dus zullen we veel gebruik gaan maken van de veerboten maar soms ook een stukje over land i.v.m. de kosten van de veerboten.

We eindigen uiteindelijk in Istrie en gaan dan weer via Bled in Slovenie naar Oostenrijk en Duitsland naar huis.

Voor het najaar gaan we weer naar Spanje en staan weer een maand in Benidorm. Hoe we er naar toe rijden en terug weten we nog niet dat zoeken we van de zomer uit. We willen in ieder geval weer eens een andere route rijden en waarschijnlijk via Andorra en midden Spanje naar beneden.

Houd jullie wel weer op de hoogte

groetjes Sjouktje en Kees

1. Truus en wim leeuwenkamp:
    20 januari 2017
    maar wanneer is jullie reis nu gepland?