'T is weer zover.

20 augustus 2016 - Bunschoten-Spakenburg, Nederland

Hallo,

Ja de titel van dit bericht zegt weer genoeg. Eind volgende week vertrekken we weer voor een week of 8 naar zonniger oorden.

We staan, voor het eerst, 4 weken op dezelfde plaats en wel Benidorm. Ja we worden dan misschien wel Benidorm Basterds.

Waarom kies je dan voor Benidorm ? Vanaf half september gaan veel campings en hotels dicht omdat het seizoen over is. Het gevolg is dat de betreffende plaats ook levenloos wordt omdat veel winkels en restaurantjes ook sluiten. De gezellige plaatsjes en boulevards veranderen dan in ongezellige plaatsen waar niets meer te beleven valt.

In Benidorm en omstreken  is dat anders omdat daar alles open blijft zelfs de wekelijkse markten gewoon doorgaan met als gevolg volop bedrijvigheid.

Maar al die oude mensen bij elkaar is dat nog wel gezellig ? Ja hoor want er loopt ook nog genoeg jeugd en die zijn wel eens luidruchtig maar dat is niet erg.

Wij staan op een kleine camping zeer dicht tegen Benidorm aan en hebben geen last van lawaai maar zijn in 5 minuten op de fiets op de boulevard. Ook kunnen wij makkelijk naar de omliggende plaatsen als Altea, Alfas del Pi en Albri. dus genoeg te doen.

De andere 4 weken gebruiken we om heel rustig in Benidorm te komen en als het weer ons goed gezind is nog wat te fietsen in Frankrijk en na Benidorm, 10 oktober, zakken we nog even verder naar beneden om te kijken hoe het daar is met de bedrijvigheid.

De thuisreis doen we dan wel snel want er is veel gesloten ook op de campings die wel het hele jaar open zijn. Zwembaden, kampwinkels, restaurantjes enz.zijn gesloten en soms kunnen we geen eens brood kopen., maar daar hebben we de oven voor bij ons om zelf een lekker broodje te kunnen bakken.

We zullen niet zo veel schrijven als andere jaren want de foto's kennen jullie al en als er nog wat te melden is zullen we dat zeker doen.

tot ziens en groetjes

Kees en Sjouktje

1. Bert en Riekje:
    20 augustus 2016
    Samen op de scootmobiel in Benidorm?
  2. Paul:
    23 augustus 2016
    Heel veel plezier op deze trip en minstens een keertje naar FC Barcelona. Laat de oudjes maar dorsen en geniet zelf van de heerlijke paella met een goed glas rode wijn.