Besancon

31 augustus 2014 - Besançon, Frankrijk

hallo,

Vandaag een mindere dag wat het weer betreft. Begonnen met een grijze lucht en een niet te hoge temperatuur en dat is misschien wel lekker voor een stukje op de fiets naar Besancon en wat door de stad lopen. Vanaf de camping een stukje van een kilometer over de drukke D weg en dan tot aan Besancon een prachtig fietspad.  Eerst even de stad in gegaan en het is zondag dus alle winkels zijn dicht en dat verhoogt niet de gezelligheid in zo'n stad en dan nog met dit sombere weer. De afstand is ca 10 km. Na de lunch hebben we de Citadel, die boven op de berg ligt, bezocht en dat was een hele klim. Met de fiets tot op de helft en de rest lopen. Wat verwacht je dan boven aan te treffen ?? een prachtig kasteel en de vele bijbehorende gebouwen.Entree   € 9,60 pp en dat maar betaald want zo'n burcht moet toch wel de moeite waard zijn. Groot was onze verbazing dan ook dat we daar een soort dierentuin aantroffen met apen, leeuwen, tijgers, flamingo's,vele vogelsoorten  en nog allerlei klein vee van tor tot muis en ook nog een hele afdeling vissen. Omdat het af en toe regende konden we ons hier eigenlijk best goed vermaken want een aantal beesten konden we binnen bekijken. Dit alles heel onverwacht maar wel weer leuk. Met droog weer de 10 km terug gefietst en zit nu aan een heerlijk glaasje. Begin zo met eten koken want helaas is hier geen restaurant in de buurt waar we anders heerlijk op mijn verjaardag een hapje konden eten. Foto's kan ik helaas op dit moment niet bij laden omdat alle stopcontacten bezet zijn ivm het opladen van alle apparatuur. Misschien kan ik het straks nog even doen.

groetjes Kees en Sjouktje

1. Anna:
    31 augustus 2014
    Moet je nog zelf koken ook op je verjaardag toch van harte gefeliciteerd en nog goede gezonde jaren samen.
    Blijf jullie volgen. Hartelijke groet,
    Anna.
  2. Truus en wim leeuwenkamp:
    31 augustus 2014
    Dus jij bent jarig vandaag Kees. Van harte gefeliciteerd en natuurlijk ook Sjouktje. Wij zullen er een glaasje wijn op drinken.
    Groetjes, Truus en Wim
  3. Dirk en jetty:
    31 augustus 2014
    Kees van harte gefeliciteerd en nog heel veel gezonde jaren toe gewenst,ook Sjouktje gefeliciteerd. en nog genieten van een mooie vakantie. Groetjes.Dirk en Jetty.
  4. Peter Dinges:
    1 september 2014
    Hallo Kees en Skouktje.Kees van harte nog met gelukkig weer een verjaardag . wij ook onderweg en nu bij Celle.trouwens wat veel bekenden op je site.allen ook de groeten.Noordkaapreis nog geen kleinkinderen en nu 4 gezonde.groet Dineke en Peter.