burgos

26 april 2014 - Burgos, Spanje

Vrienden,

jaewe zijn weer een stukje verder getrokken, het weer zit nog steeds niet mee. Vanmorgen aardig wat regen gehad onderweg, maar vanmiddag trok het gelukkig weer open en kwam de zon weer te voorschijn. Het is zaterdagavond en wij dachten kom we gaan een hapje eten in het restaurant van de camping. We waren pas welkom om 19.30uur. Dus wij eerst gezellig borrelen en dan lekker eten. Wat een deceptie. Een menukaart was er niet. De keus was kip, cotelet of kabeljauw. Sjouk , kabeljauw en ik kip. Wat groente en wat patat erbij dan zou dat er wel mee door kunnen. Het begon al met een biertje in een whiskyglas en een glas wijn voor Sjouk was niet mogelijk er kwam een hele fles wijn. Geen probleem. ?......... maar de kip had meer dan 1.000.000 vlieguren en de kabeljauw was verstopt onder een liter tomatensaus. De groente was een blikje wortels, doperwtjes en spekbonen. Alles half warm. We waren er dus gauw mee klaar en lieten de rekening maar komen. € 20,00 incl bediening. Daar gingen we dan met een halve fles wijn en 20 euro lichter. Goed er zat wat in onze maag. Maar hier nooit meer eten, deze mensen snappen het niet, de hele camping staat vol, er is dus geld te verdienen. Goed nu even naar Joep van , t Hek kijken.
Morgen ziet het weer er goed uit dus gaan we op de fiets naar Burgos, afstand ca. 3,5 km. Ook hier is wer veel te zien. We hebben al wel besloten om iets sneller naar beneden af te zakken ivm met het weer. We gaan Segovia overslaan en meteen door naar Madrid. Dus ipv 200 km naar de volgende stopplaats gaan we 254 km rijden om meteen in El Escorial neer te strijken. Hiervandaan moeten we met de bus naar Madrid.
zo dat was het dan weer.
Groetjes
Kees en Sjouktje