Litochoro

12 mei 2015 - Litochoro, Griekenland

11 mei 2015. Vandaag een excursie naar Thessaloníki. Om 09.00 uur stond de bus op de camping en konden we aan de trip naar Thessaloníki vertrekken een afstand van ca. 69 km. We reden eerst naar de oude bovenstad waar nog resten uit de oude tijden te zien. Tevens konden we hier genieten van een prachtig uitzicht over de hele stad. De stad ligt tegen een helling dus van boven ziet dat er schitterend uit. Beneden bij de zee staat de witte toren uit de 15e eeuw. Vroeger was deze toren rood, de kleur van de baksteen waarvan hij gebouwd is. Hij werd dan ook vroeger wel de bloedtoren genoemd. Dit vond men niet leuk en daarom heeft men hem wit geschilderd. Hier is tevens het centrum en de grote winkelstraten met vele restaurantjes en natuurlijk vele oude kerken die werkelijk schitterend zijn. Helaas zijn een aantal dicht omdat het maandag is.   Vanmorgen ook een telefoontje gehad van de Griekse vertegenwoordigster van de ANWB. Ze heeft voor ons voor morgen een afspraak gemaakt bij de Fiat garage in Thessaloníki. We worden om 10.00 uur verwacht en ons contact persoon is de heer Vasilis. Een mooie dag maar het heeft wel bijna de hele middag geregend. Morgen dus een spannende dag of het onderdeel op voorraad is.

12 mei 2015. Vroeg op gestaan om op tijd in Thessaloníki te zijn. We staan aan de zuidkant van Thessaloníki en moeten naar de garage aan de noordkant. Dus de hele stad door. Nog even gekeken of we om de stad heen konden maar toch besloten om de navigatie te volgen die ons door de hele stad voert. Geen enkel probleem en voor we het wisten stonden we om 09.40 uur bij de garage. Uitleggen wat het probleem is en helaas zij konden ons niet helpen. Wel verwezen ze ons naar een ander servicecentrum van Fiat een paar straten verder. Hier hetzelfde verhaal, nee zij konden ons niet helpen. Weer doorverwezen naar een hele grote dealer die ook o.a. Volvo, Fiat en Alfa Romeo en nog een paar merken. Garage ziet er professioneel uit. Mannetje 1, mannetje 2 en mannetje 3 bij de camper en zoeken op de computer maar nee geen nieuwe afdichtring voor de hydraulische cilinder. Ze kunnen alleen een complete unit leveren en die moet uit Italië komen. Geschatte levertijd ca. 5 dagen. Vervelend want dan zitten we precies in het weekend. Dus we rekenen op volgende week maandag. Totale kosten €  661.00 voor de complete unit en ca. € 200,00 montage kosten. Wat doen we de komende week ??. We zoeken een camping dicht in de buurt van Thessaloníki. Gaan we terug naar Nea Moudania (69 km) of meer aan de noordkant van Thessaloníki. We vinden een camping op 40 km vanaf Thessaloníki. Stellen de navigatie in en rijden maar. Jammer, midden op de snelweg zegt de navigatie dat we links af moeten en de camping ligt links van de weg. Ten eerste we kunnen echt niet door de middenberm en over de vangrail op dat punt en zien ook geen enkele camping of iets dat daar op lijkt. Eerstvolgende parkeerplaats op en tanken en kijken waar de volgende camping ligt. Terug naar Nea Moudania is geen optie want we zijn intussen zo’n 120 km van deze camping verwijderd. De dichtstbijzijnde camping ligt nog 40 km verder. We besluiten dit dan maar te doen en staan intussen net onder Litochoro op camping Poseidon. We hebben stroom, water, redelijke douches en toiletten en niet te vergeten we staan aan het strand en hebben uitstekend internet. Verder 2 kleine supermarktjes een lekkere bakker en vele restaurantjes die nog niet allemaal open zijn. Zo gauw het onderdeel binnen is krijgen we een telefoontje en dus maar afwachten. Jammer dat we nu Athene zullen missen toch een van de hoofddoelen van deze reis. Misschien kunnen we aansluiten bij een van de volgende reizen die 1 en 2 weken na ons komen. We gaan jullie op de hoogte houden hoe het verder gaat.

1. Anna:
    12 mei 2015
    Wat een pech.Hoop dat jullie nog bij de andere reis aan kunnen sluiten.Wij zitten in een hotel in Beieren prachtig weer en een schitterende omgeving stuur je een foto via de app.
  2. Truus en wim leeuwenkamp:
    13 mei 2015
    het zit jullie tot nu toe niet mee. Jammer dat geeft toch een beetje een domper op de reis. Hopelijk gaat het vanaf volgende week beter met alles!
    Groetjes, Truus en Wim
  3. J.E. de Boer:
    14 mei 2015
    Berichten gelezen, wat een pech. Aansluiten bij de volgende reis en dan samen met Derkje en Reinder optrekken is een optie. We lezen wel hoe dit verloopt.
    Groeten,
    Annie en Jan