spannend

5 maart 2016 - Bunschoten-Spakenburg, Nederland

Hallo,
Lange tijd niets van ons gehoord maar er was ook weinig te vertellen, wel bedacht waar we in het voorjaar naartoe zouden gaan.
Een ander probleem waar we al een tijd mee zaten was het gewicht van onze camper. We wisten al een paar jaardat we altijd veel te zwaar waren. Ca. 3.850 kg terwijl we niet boven 3.500 kg mochten komen. Eens worden we aangehouden en ik heb begrepen dat men steeds vaker gaat controleren en dan. Je mag geen meter meer rijden, dus uitpakken mawr waar laat je die spullen ?
Wat zijn de mogelijkheden ? Onze camper kan opgewaardeerd worden tot 4.000 kg, daarom is hij ook standaard te zwaar. Maar dan wordt je vrachtwagen voor het verkeersreglement, rijbewijs C1 is dan vereist, je gaat op de snelweg de regels voor vrachtwagens volgen, dus maximaal 85 of 90 km /h, extra tol betalen en in sommigelanden zelfs een kastje achterde voorruit en per km afrekenen. Dit vonden wij geen optie.
Een aanhanger er achter, we mogen 2.000 kg trekken dus geen probleem, ben in het bezit van rijbewijs BE. Maar waar laat je dat ding op een camping, niet altijd plaats genoeg en altijd problemen met achteruit rijden, we hebben wel een achteruitrij camera maar toch. Ook geen optie.
Blijft maar 1 mogelijkheid over en dat is een lichtere camper kopen, maar dat vergt weer een grote investering en de huidige camper bevalt uitstekend.
De knoop doorgehakt en laten we maar eens in het land gaan kijken wat er te koop is en vooral wat wegen ze rijklaar.
We zijn het hele land door geweest en de ene camper was dit mee en de andere camper was dat weer niet naar onze wensen.
Uiteindelijk zijn we toch geslaagd in het plaatsje Winkel in de buurt van Schagen, Noord Holland, niet naast de deur maar hoe vaak ga je terug.
Ja en dan is het over 3 weken zover dat hij geleverd gaat worden, dus best spannend.
Nu willen jullie dus weten wat het is geworden, een LMC Cruiser G 662 T in jubileum uitvoering. LMC bestond in 2015 60 jaar. Deze camper is standaard uitgerust met vele extra's, wat een korting oplevert van een ca. 10.000 euro, ( kijk maar op You Tube bij LMC Cruiser G 663 jubileum)
Maar goed nu dus straks het feest weer beginnen van inrichten want de indeling is toch weer iets anders, kan ook niet anders want hij is 40 cm korter dus heeft nu een lengte van 6,99 meter.
Oja, zou ik bijn vergetente vertellen we gaan naar Italië, aan de westkant naar beneden, oversteken naar Sicilie, en dan aan de oostkant weer omhoog.
Zo alles us weer verteld en houdt jullie wel eeer verder op de hoogte.

Groeten Kees en Sjouktje

1. Reinder en Derkje:
    Hallo Kees en Sjouktje,
    Wij zijn onder de indruk van jullie nieuwe aanwinst, ik neem aan dat dit ook weer een automaat is?
    Wij wensen jullie heel veel veilige kilometers met deze prachtige camper.
    En uiteraard ook een hele mooie reis naar en in Italië.
    Groet,
    Reinder en Derkje
  2. J.E. de Boer:
    5 maart 2016
    Ja Kees, je had al gezegd dat dit een moeilijke beslissing zou worden. De kogel is nu door de kerk en dit is zeker een goede beslissing en waarom, jullie kopen in Noord Holland vlak bij Schagen. Als het even kan rijden jullie dan langs Schagen of wij rijden ook even naar Winkel.
    Het boek, "Een reis door Sicilië " ligt klaar. ahet even weten hoe en wanneer.
    Groeten,
    Annie en Jan
  3. Bert en Riekje:
    5 maart 2016
    Is dit jullie derde camper?De vorige was ook een LMC?We hopen in ieder geval dat jullie veel reisplezier ermee mogen beleven. En er zit waarschijnlijk een kans in dat wij jullie nog zien ergens in Italië en/of Sicilie. Groetjes van Bert en Riekje
  4. Henk de Wit:
    5 maart 2016
    Succes en veel plezier met de nieuwe
  5. Anna:
    5 maart 2016
    Vlak voor je verjaardag word dus de nieuwe camper geleverd ik zou zeggen met een strik erom leuk cadeau toch.Wens jullie veel veilige en plezierige vakantie kilometers toe.Jullie gaan naar Sicilie ik blijf wat hoger en ga naar Sardinie.
    Lieve groet,Anna