Theoffrey/Petichet

4 september 2014 - Saint-Théoffrey, Frankrijk

Hallo,
we hebben op dit moment geen wifi verbinding maar ik kan wel een verhaaltje schrijven. Dus gaan we maar wat schrijven en dan zie ik wel wanneer dat verzonden is. We zijn vanmorgen vertrokken uit Les Contamines-Montjoi en hadden een afstand van ongeveer 160 km voor de boeg en dat voerde ons over schitterende binnen wegen. Navigatie is prachtig maar toch ook beperkt. Wij kunnen geen afmetingen in onze navigatie invoeren en dat heeft tot gevolg dat hij ervanuit gaat dat wij in een personenwagen rijden. We kunnen invoeren snelste of kortste weg. Kortste weg heeft ons geleerd is geen optie want dan worden we echt door en over de kleinste weggetjes gestuurd. De snelste weg geeft dan nog het beste resultaat. Hij stuurt ons dan over de rode wegen en om af te steken over de gele en witte wegen op de kaart. Zal best een aantal km schelen en tot nu toe toch wel redelijk e wegen. Hebben nu al besloten om volgend jaar een navigatie aan te schaffen waar we ook de afmeting van ons voertuig in kunnen voeren. Vandaag weer een schitterende dag met en prachtige route. We staan nu op een camping even onder Grenoble. De camping is gelegen aan een meer en de wind komt nu vanaf het meer en is verschrikkelijk koud. Vanmiddag in het zonnetje was het heerlijk maar nu de zon achter de bomen en bergen is weggezakt wordt het een stuk frisser. We hebben dan ook besloten om morgen verder te trekken. We staan nu ook weer op 900 meter hoogte. Vanavond weer zelf gekookt. We hebben tot nu toe nog iedere avond zelf gekookt want op de campings tot nu toe geen gezellige restaurantjes. Best een tegenvaller. Stop nu met de chrijven want ben benieuwd hoe en wanneer dit verzonden wordt. Hebben hier alleen internet in het restaurant dat om te eten gesloten is. Dus nu een verhaaltje geschreven en geen internet.
groetjes
Kees en Sjouktje