Alborobello

31 mei 2016 - Alberobello, Italië

Vrienden,

We zijn op Camping Mokambo met uitzicht op de ETNA nog even met openbaar vervoer naar het plaatsje Taormina geweest.Je zou kunnen zeggen het Volendam van sicilie. Leuk oud plaatsje met heel veel souvenir winkeltjes en nog wat oude Griekse oudheden. Leuk om een dagje te bezoeken. We hebben besloten om de boor naar het vaste land weer te nemen en dan verder de hak van Italie met een bezoek te vereren.

Ja dan moet je in de grote stad Messina de veerboot weer vinden die we op de heenreis hadden genomen want we hadden een retourticket gekocht.Op de heenreis nog wel even opgeschreven hoe de haven heet waar we aangekomen zijn maar helaas nergens terug kunnen vinden. Wel de borden gezien van de firma van de ferryboot en dit maar gevolgd. Nee hier moesten we niet zijn dit was alleen maar het hoofdkantoor en helaas mijn Italiaans is niet zo goed en die man maar praten. Weer dwars door de stad leek ons geen goede optie en dus hebben we de eerste de beste veerdienst maar genomen en weer een kaartje gekocht.Strop 56 euro. We zouden nog ongeveer 75 km rijden en dan een camping opzoeken, een andere als op de heenweg maar helaas weer pech. De plaatsjes zagen er veelbelovend uit maar we zouden de enige gasten zijn en niemand te bekennen om ons te woord te staan dus doorrijden en een goede 150 km verderop naar onze volgende camping aan de Adriatische zee. Camping Punta Alice in Ciro Marina. We waren het zat en zijn dan ook heerlijk 3 dagen gebleven. Uitstekende camping aan zee, goede voorzieningen, Sjouk weer een wasdag ingelast en weer heerlijk tot rust gekomen. Verder niets ondernomen dan even boodschappen doen bij de plaatselijke supermarkt die gigantisch groot was. De nieuwe fietstassen konden we nu mooi even uitproberen en daar ging meer in als dat we hadden gedacht. Dus na 3 dagen op naar de volgende bestemming in Corigliano Calabo,  camping Thurium. Niets mis mee met deze camping je moest alleen een half uur uitrekken om naar de douche of toilet te gaan en verder was er niets te beleven. Het restaurant zou open zijn had men bij de receptie gezegd en wij daar dus om 19.15 heen, jammer dan GESLOTEN> moest is toch nog zelf koken. Verder niks te beleven dus de volgende dag weer door naar camping Bosco Selva in Alberobello. Mooi op tijd aangekomen, mooi plekje met mogelijkheid van zon en schaduw en dat hebben ook nodig want het is al aardig warm aan het worden.'s Middags lekker luieren en van daag dus naar Alberobello dat op de werelderfgoedlijst van de Unesco staat vanwege de Trulli's. Dat zijn de huisjes met een puntdak.(zie de foto's) Het verhaal gaat dat dit is ontstaan om belasting te ontduiken. Leuk en zo mooi en gaaf. Dat daar nog zoveel van bewaard is gebleven. Morgen gaan we verder de hak in en proberen Lecce t bezoeken.

1. J.E. de Boer:
    31 mei 2016
    In Portugal jullie bericht gelezen. Sicilië alweer verlaten en terug
    in het land van Berlosconi die aardige man. Wij staan aan de kust
    Praia de Mira ca. 80 km boven Lissabon.
    Mooi zonnig weer en een goede temperatuur.
    Een goed vervolg toegewenst
    door Annie en Jan de Boer