Fondachello di Mascali

24 mei 2016

Hoi,

We zijn intussen alweer een aardig stukje verder op het eiland Sicilië en zijn na Palermo nog wat verder naar de westkust getrokken en hebben een heerlijke rustige tijd doorgebracht aan de kust. Daarna doorgetrokken naar de omgeving van Agrigento. Van andere mensen hadden we gehoord dat de camperplek bij Agrigento, Park Piccolo , een geweldige plek was met toilet en heerlijk warme douches. Bovendien brengt de eigenaar je 's morgens naar de vallei van de tempels en haalt je ook weer op en dat voor de prijs van €  6,00 Als je in de vallei van de tempels loopt waan je je in Griekenland. Het is een behoorlijk groot gebied waar deze overblijfselen van de tempels staan, zie de bijgevoegde foto's.

Hierna zijn we vertrokken naar de omgeving van Avola en dat viel een beetje tegen. We konden het dorpje Noto niet goed vinden en Avola was best een grote stad en helaas was het zondag dus niet veel te doen in zo'n oude stad. We hebben wel lekker gefietst en hebben besloten dat we weer verder trekken naar de omgeving van Catania en de Etna.. De stad Catania hebben we niet bezocht en zijn op een camping boven Catania neer gestreken. Op deze camping kijken we op de ETNA en deze houdt zich tot nu toe erg rustig. Af en toe een rookpluimpje maar meer ook niet.. Campingbaas zei wel dat er 3 dagen geleden een eruptie heeft gegeven maar ja daar hebben we nu niets aan. We denken er nog over na of we naar de krater gaan of dat we dat ook maar voorbij laten gaan. Een ritje naar boven kost € 90,00 pp en dat vinden we toch wel veel geld. Vandaag met de streekbus naar Taormina geweest en zeer toeristisch dorpje met heel veel winkels en toch ook nog veel oude dingen uit de zeer oude doos. Veel Griekse invloeden maar totaal vercommercialiseerd. Wel leuk en toch ook weer zeer vermoeiend. Morgen komt de ANWB op deze camping aan en kunnen we weer een paar oude bekenden begroeten van ANWB kampeerreizen. Onze begeleiders van de Noordkaapreis en en de techneuten waarmee we 2 reizen hebben gemaakt als toeristisch begeleider.. Dus een leuk weerzien.. Hoe ons programma er daarna gaat uitzien  weten we nog niet maar het zal dus niet zo lang meer duren voor we Sicilië weer gaan verlaten en ons verplaatsen naar de hak van Italië.

groeten Kees en Sjouktje

1. Henk de Wit:
    25 mei 2016
    Mooie foto's K&S. Veel, plezier met oud reisgenoten
  2. Dirk Miedema:
    25 mei 2016
    Beste kees en Sjouktje. Fijn te horen dat jullie gezelschap krijgen. Doe Bas en Marijke de groeten. Geniet van jullie vakantie wij mailen wel weer keer hoe het hier gaat.
  3. Anna:
    29 mei 2016
    Terug van een prachtige reis naar Elba, Sardinië en Corsica veel gezien en genoten. Nu weer even wennen aan het Hollandse klimaat en de volle agenda. De koffers heb ik niet opgeruimd want over 10 dagen vertrek ik weer richting Italië dit keer naar het Garda meer. Zo te lezen genieten jullie ook blijf maar zo lang mogelijk in het zuiden. Blijf jullie volgen. Anna.