Futurescope/Bonneval

22 juni 2014 - Bonneval, Frankrijk

Hallo, Futuroscope- 21 juni 2014

Gisteren aangekomen in Futuroscope en even bij de camping geïnformeerd wat een kaartje kost en daar zijn we toch wel erg van geschrokken.

Zie de afbeelding die we even bijgevoegd hebben. Omdat het park ook ’s avonds open is er en er dan een laser- en vuurwerkshow wordt gegeven ben je dus buiten de entree ook een lunch en een avondmaaltijd kwijt. Totale geschatte kosten zijn dan €  150.00 omgerekend naar guldens, (mag natuurlijk niet meer)  ben je dan voor een dagje uit Hfl 330,00 kwijt en dat vonden wij toch te gortig. We zijn vandaag wel even op de fiets naar het park gegaan en hebben toch nog wat plaatjes geschoten maar die hadden we ook al vanaf de camping genomen. Vanaf de camping kijken we op Futuroscope en had ik al wat foto’s gemaakt met de telelens.

Morgen vertrekken we hier van deze prachtige camping en laten het van de voorspoed onderweg afhangen of we een camping voor of na Parijs zullen nemen. We beginnen met een camping voor Parijs in de navi te zetten en als het nog vroeg is wijzigen we dat in een camping voorbij Parijs. Denk niet dat een bezoek aan Parijs er inzit want we zijn de steden een beetje zat. Laten we gewoon liggen voor de volgende reis. Woensdag of op zijn laatst willen we donderdag thuis zijn en kunnen dan terug kijken op een prachtige reis.

Hier weer voor het eerst betaald WIFI en dat doe ik alleen als het echt noodzakelijk is en vanaf hier dus geen bericht maar wel een verhaaltje maar dan wat later.

Het is hier trouwens weer erg warm en zitten nog steeds met een blote torso en een kort broekje. (20,30 uur)(Sjouktje wel met bedekte borstjes)

Groetjes – Kees en Sjouktje

Bonneval, 22 juni 2014

De laatste campings hebben we afgeweken van onze planning die we thuis gemaakt hadden. We twijfelden of we voor, oost of boven Parijs moesten stoppen. We hebben dus gekozen voor een camping kort onder Parijs en onderweg hebben we dit weer gewijzigd in een camping tussen Chateaudun en Chartres, t.w. Bonneval.De afstand die we vandaag hebben afgelegd is 227 km. De volgende camping ligt nu dus even boven Parijs. De laatste jaren gingen we daar evenals op de heenweg naar camping de Sorel in Sorel. Maar deze camping wordt met het jaar slechter en we hebben besloten dat we daar niet meer naar toe gaan. Vandaar ook onze zoektocht naar goede alternatieven als we zuidwaarts over Parijs rijden en dat is tot  u toe goed gelukt. Waar we nu staan is een prima camping met lekker en eenvoudig eten. Goed sanitair, lijkt wel een doolhof maar netjes en schoon. Heb het idee dat de camping steeds wat groter is geworden en er iedere keer weer een stukje sanitair gebouw bij is gekomen.  Degelijk gebouw maar iedere keer blokjes toiletten van een dames , heren en een staan WC en dan ook weer twee douches, 2 wastafels en dat kom je dan 4 keer tegen  en iedere keer heb je het idee dat je weer in een ander gebouw komt. We hebben nog steeds mooi weer maar net vielen er een paar druppels en toen was het weer droog. Morgen dus weer verder. Het internet is hier gratis als je een consumptie in de bar neemt of een maaltijd. Nu nog even een beetje voetbal kijken en dan maar weer slapen.

Groetjes, Kees en Sjouktje

1. Henk de Wit:
    22 juni 2014
    K&S bijna naar het einde, zoals ik jullie gevolgd heb een prachtige reis. Wij nu aan de Cote d'Azur met plm 27 graden . Hebben het uitstekend naar onze zin, prima hotel. Groet H&C
  2. Truus en wim leeuwenkamp:
    23 juni 2014
    goede terugreis.
    En tot ziens.
    Truus
  3. Peter Dinges:
    24 juni 2014
    hallo Skouktje en Kees.
    Eindelijk een keer weer reactie.Toevallig eens verder onder favorieten en zag je site.Gaat het goed geen reisleiders meer te zijn? wij doen het rustig aan.begin september langzaam naar Mayrhofen voor opzetten caravan voor de winter. Groeten Dineke en Peter