Nea Moudania

10 mei 2015 - Néa Moudaniá, Griekenland

08 mei 2015 . Vandaag vertrokken uit Belgrado en onderweg naar Vranje een afstand van 351 km volgens het routeboek en uit eindelijk uit gekomen op een afstand van 308 km en dan gereden volgens de navigatie. Omdat we niet voor 15.00 uur mogen aankomen doen we het maar rustig aan en staan onderweg regelmatig met de andere deelnemers op een parkeerplaats om koffie te drinken of te lunchen. Aankomsttijd keurig om 15.05 uur. Camping stelt niks voor is meer een camperplek met 2 douches en 1 toilet. s’ Avonds een maaltijd in het restaurant van de camping. Lekker en gezellig.

09 mei 2015. Weer aan lange reisdag omdat er in Servië niet zo gek veel te doen is en ons doel is natuurlijk Griekenland. De rit begon voorspoedig maar bij de grens met Macedonië deed de koppeling al vreemd en bij de tolpoorten in Macedonië was het over en uit. Geen koppeling meer. Met 4 man aan de kant geduwd en daar stonden we dan. Een van de mensen bij de tolpoortjes sprak gelukkig Engels en was zo vriendelijke een garage bedrijf te bellen en deze kwam in 15 minuten. Rommelde wat startte en onderzocht en zei met 10 minuten weer terug te zijn. En inderdaad hij was met 10 minuten weer terug. Had vloeistof voor de hydraulische cilinder  van de koppeling opgehaald, bijgevuld en nadat er weer druk opgebouwd kon worden deed de koppeling het weer, maar de lekkage was nog niet verholpen. Dus zei hij dat we achter hem aan moesten rijden. Koste moeite want hij reed niet te langzaam. Bij de garage aangekomen werd het luchtfilter eruit gesloopt om meer ruimte te krijgen voor de reparatie. Cilinder uit elkaar gehaald en daar was de schuldige. Een afdichtring die versleten was en dus de lekkage veroorzaakte. In heel Macedonië geen nieuwe afdichtring te krijgen maar de garage zag er niet uit maar het was wel een vakman. Keek in zijn onderdelen magazijn en vond iets dat de kapotte afdichting kon vervangen. Geen lekkage meer en de koppeling werkte weer als van ouds. We kunnen er waarschijnlijk Nederland mee halen maar hij adviseerde om toch in Griekenland bij een Fiat dealer een juiste afdichtring te laten plaatsen. Na 2,5 uur oponthoud en €  150.00 armer konden we onze reis weer voortzetten. Een beetje harder rijden dan normaal en kwamen we toch nog om 17.30 op de camping aan in Neo Moudanie. Intussen wel de ANWB alarmcentrale gebeld en het een en ander uitgelegd . Afgesproken dat hun agent in Griekenland maandag de Fiat garage in Thessaloníki belt en dan mij belt wat de afspraak is. Zal morgen nog eens bellen of we de afspraak op dinsdagmorgen kunnen zetten want dan komen we toch weer door en/of langs Thessaloníki. Wordt vervolgt.

10 mei 2015. Vandaag een rustdag en dus moest er gewassen worden. Wasmachine en centrifuge naar buiten en begonnen met de diverse wasjes. De dames hadden om 10.00 uur een bijeenkomst om armbanden van knopen te maken. (zie de foto’s) Heel gezellig en in die tijd heb ik de wasjes maar af gemaakt.  Na de lunch werd het weer prachtig weer en heeft Sjouk de laatste wasjes gedraaid. Nog even contact gehad met de ANWB alarmcentrale om te proberen de afspraak met de garage naar dinsdagmorgen te zetten. Hoor dat maandag in de loop van de dag. Ga dus gewoon met de excursie naar Thessaloníki mee. Aangezien het internet hier waardeloos is kunnen we geen berichten verzenden en blijft dit verhaaltje dus even liggen. Wat kan ik verder nog melden ?? Ja ik heb wat problemen met de darmen sinds de lunch in Belgrado en heb vandaag besloten om toch maar wat Norrit in te nemen en hoop dat het morgen weer normaal is.

1. Henk de Wit:
    12 mei 2015
    Lees nu pas (12/5) verslag . Wat een pech hopelijk verdere reis geen problemen , en mogelijk een oplossing via Fiat in Griekenland. Hier alles wel , alleen veel wind.