Serpa

28 mei 2014 - Serpa, Portugal

Amigo’s, 28 mei 2014 – Serpa

We zijn vanmorgen op tijd vertrokken en zaten om 09.30 uur op de weg. We hebben dus Serro da Bica verlaten en zijn onderweg gegaan naar Serpa. De afgelegde afstand stond gepland op 108 km en dat is dus weer een eitje.

De navigatie gaf aan  11.07 aankomst. Onderweg nog even koffie gedronken en daar zat een ooievaarsnest. In de omgeving zaten nog veel meer ooievaarsnesten. Wat ons tot nu toe niet was opgevallen was dat er in de onderkant van het nest wel een 10 tal kleine vogeltjes een nest hadden gebouwd. Het was dus een komen en gaan van deze kleine vogeltjes.  De navigatie heeft ons weer keurig op onze bestemming gebracht maar wel weer over diverse secundaire wegen. Als we gewoon de hoofdweg hadden gevolgd waren we waarschijnlijk vroeger op de bestemming gekomen dan nu, want de weg was wel zeer smal en bijzonder slecht. Alles rammelt en de snelheid wordt teruggebracht naar 30 km. Tot nu toe, weet niet of ik dit al eerder heb gemeld, maar over de hele vakantie nog maar € 7.00  aan tolgelden betaald en dat nog wel aan het begin van de reis in Noord Frankrijk. Aangekomen in Serpa wachtte ons een rustige camping die in eigendom is bij de gemeente Serpa en dat mag kennelijk wat geld kosten want het is hier eg rustig en dan toch 2 mensen op de receptie aanwezig.

Meteen maar even het dorp ingegaan na de lunch en meteen vroegen wij ons af moeten we hier nog een dag blijven staan. We hebben alles al gezien en gaan gewoon morgen verder en blijven daar dan wel weer een aantal dagen staan. Hier een prachtig oud centrum met echt de muren nog van een oude nederzetting uit de 13 e eeuw. Men is volop aan het restaureren geweest en het zag er echt mooi uit en hebben een uurtje op de oude muren gelopen. (gratis) Zal nog even wat foto’s toevoegen en dus morgen weer een reisdag. Op loopafstand hebben we hier een Lidl maar om de hoek zit een Intermarche en daar moeten we morgenvroeg brood halen want de camping levert geen brood. Wifi is hier gratis maar ik moet wel naar de receptie om verbinding te krijgen. Zo dat was het dan weer weer en morgen op naar Evora.

Groetjes

Kees en Sjouktje