Athene

24 mei 2015 - Athene, Griekenland

18 mei 2015. Geen bijzonderheden. We hebben gelukkig een spannend boek.

19 mei 2015. We nemen maar weer eens contact op met de ANWB alarmcentrale en leggen uit wat het probleem is. We worden teruggebeld door de vertegenwoordigster van de ANWB in Griekenland uit Athene. Zij gaat bellen met de garage en belt terug met de mededeling dat de onderdelen voor 50 % zeker donderdag aankomen. Dat vinden wij een nietszeggend antwoord en vinden dit niet acceptabel. Zij gaat weer contact met de garage opnemen. En nu komt het volgende antwoord. Morgen wordt het onderdeel geleverd maar ze hebben niet voor vrijdag tijd voor mij. Schiet dus niet op. Zij gaat een andere garage zoeken en aan het einde van de middag komt het antwoord. Helaas niet gevonden. Het grote probleem is dat wij een automaat rijden en dat kennen ze haast niet in Griekenland. Er zit dus niets anders op dan tot vrijdag te wachten. We kunnen dan nog aansluiten bij de 2e groep en missen dan 2 dingen. Dat is in Vergina de graftombe van Phillippos en in Kato Gatzea de excursie naar het Piliongebergte. We sluiten dan aan in Kato Gatzea op de vrije dag. We gaan dan de volgende dag door met de groep naar Athene. We hebben nu dus nog 2 dagen  gedwongen rust.

20 mei 2015 . niets gebeurd

21 mei 2015. We staan vroeg op om op tijd in de garage te zijn en komen daar uiteindelijk aan om 09.15 uur. We melden ons weer aan de verschillende balies en krijgen te horen dat we nog niet aan de beurt zijn. Er staat nu een Fiat Ducato op de brug en dat duurt ongeveer nog 2 uur en dan zijn wij aan de beurt. Eindelijk om 12.00 uur wordt onze camper de garage in gereden. Om 14.45 uur zien we de achterlichten een paar keer aan gaan maar verder geen beweging. Om 15.30 uur horen we het onheilspellende bericht – big problems. Hij wil niet schakelen. De hele versnellingsbak moet er uit en dat gaat niet eerder dan maandag gebeuren. Schatting – een karweitje van minstens 2 dagen. ANWB alarmcentrale bellen en bovenstaande medegedeeld. We hebben recht op vervangend vervoer en dat gaan ze maar regelen. In Griekenland geen camper voorradig. Het is intussen 16.00 uur geweest en de monteurs zijn allemaal naar huis. Hoe verder ?? Men kan ons een Toyota RAV 4 leveren en op de camping in Kato Gatzea, waar de 2e groep verblijft, een bungalow aanbieden. Sjouk begint intussen kleren en toiletspullen te verzamelen in wat plastic tassen. Voor Athene wordt het moeilijk, geen bungalow of hotelkamer te vinden. Alles zit vol. Groot probleem dus. Surprise, de monteur komt terug om 16.30 uur en had onderweg naar huis een brainwave gekregen en wilde dit nog even proberen. Olie geforceerd rondpompen om zo de lucht uit het systeem te krijgen. Bingo het is de oplossing, hij schakelt weer. Wat rondjes over het terrein en alles schijnt weer te werken. Top mentaliteit van deze monteur. ANWB alarmcentrale afbellen. Om 17.30 uur krijgen we camper weer overhandigd en kunnen weer vertrekken.  Sjouk als een razende alles weer terug in de kastjes en 17.45 uur vertrek van de garage en op naar Kato Gatzea, een afstand van ca. 240 km.  Daar waar we 4 baans weg hadden met 120 km/h en de rest zo hard mogelijk. Om 20.30 uur stonden we op de camping. Op de camping werd bij de receptie gevraagd of we familie van Voorbergen waren, ja, kom maar mee en dit is jullie plek voor de nacht. Camper neergezet, stroom aangesloten en nu eerst een groot glas bier en een hapje eten. Doodmoe rollen we ’s avonds in bed.

23 mei 2015.  Reisdag naar Athene gedeeltelijk tolweg en gedeeltelijk 2 baans wegen.  Mooie rit van ruim 300 km. ’s Avonds een avondwandeling langs de Acropolis. Hij is dan helemaal verlicht en dat geeft mooie plaatjes. Voor we vertrekken van de camping ons nog even voorgesteld aan de groep en waarom we nu aansluiten bij deze groep.

1. Rien:
    Hoi beiden,
    Ik dacht gistermiddag nog aan jullie toen ik op de racefiets zat en was van plan jullie te mailen. Gelukkig is er nu dit goeie bericht. Ik hoop dat jullie nog een mooie tijd hebben. Veel plezier. Ik ga 1 juni weg, blijf in het land :-)
    lieve groetjes,
    Rien
  2. Truus en wim leeuwenkamp:
    25 mei 2015
    Hopelijk gaat nu alles voorspoedig. Onze reis naar Oostenrijk konden we weer afblazen. Wim kreeg last van nierstenen en moet woensdag naar ziekenhuis voor foto's en echo.
    Annuleringsverzekering vergoed alles maar wel weer pech maar dan op een andere manier.
    Groetjes, Truus
  3. Wim en truus:
    25 mei 2015
    Deze olieman kunnen we hier wel gebruiken. Gelukkig dat alles goed gekomen is. Groeten er verder hopelijk eer voorspoedige reis.
    wim en truus