Berlijn 11 november 2014

11 november 2014 - Berlijn, Duitsland

Hallo,
10 cm korter, maar moe en voldaan zijn we terug in het hotel. Biertje open getrokken, schoenen uit en even zitten in de enige luie stoel die op de kamer staat.
Zoveel indrukken opgedaan dat ik gewoon niet weet waar ik moet beginnen. Ga dus maar onze dag in dezelfde volgorde zoals wij dat gelopen en met openbawr vervoer hebben gedaan. Begonnen om met de U bahn naar de Kurfusterdamm en daar wat rondgekeken, Veel winkels en natuurlijk was daar een Gerry Weber winkel en dan moeten de dames iets kopen. Beide dezelfde broek en dan hebben we dat ook weer gehad. Vandaar naar de Potsdammerplatz en ook hier weer veel winkels. We hadden intussen even er2grns op de 2e verdieping koffie gedronken. Verder naar de Martin Gropius Bau, hier wordt de geschiedenis van 1933 tot 1946 weergegeven en daar zal ik wat fotos van bijsluiten. Zeer indrukwekkend deze tentoonstelling met regelmatig kippenvel en verwondering dat mensen elkaar dit kunnen aandoen. Hetgeen trouwens nu weer gebeurd met IS. Verder naar de Hackese Hofe. Dit zijn allemaal hofjes met leuke winkeltjes. Je loopt van het ene hofje in het andere. Deze hofjes zijn wel omgeven door geboewen van 4 en 5 hoog. Deze afstands lopend afgelegd . Intussenis het 16.00 uur en zijn we het zat en gaan terug naar het hotel. Vanavond nog ergrns een hapje eten en dan maar weer vroeg onder de wol.
Groetjes Kesj

1. Giel en Ank:
    16 november 2014
    wat leuk, kwamen weer een berichtje van jullie tegen. Lekker genieten. Onze camper staat op stal, tot 27 dec. Gaan we nog een week met de NKC, GROETEN VAN ONS