t'is weer bijna zover

19 augustus 2014 - Bunschoten-Spakenburg, Nederland

Hallo,

We zijn weer aan het pakken, inkopen doen en wat nog meer nodig is voor een nieuwe reis. De nodige aanpassingen aan de camper gedaan die voor nog meer comfort en reisplezier moeten gaan zorgen. Op iedere reis kom je weer dingen tegen die verbeterd kunnen worden. Als we een reisdag hadden en de koelkast weer open deden rolden de diverse spullen ons tegemoet en dat is niet zo erg zolang het maar niet stuk gaat want dat geeft dan meteen weer een hoop rommel op de vloer.  We hebben daarom een  aluminium gaatjes plaat op koelkastformaat gemaakt en die staat nu tijdens de reis tussen de vakken en de deur in. Er was precies genoeg ruimte om deze dunne plaat te plaatsen. Eenmaal op onze bestemming kunnen we deze plaat makkelijk in de garage kwijt of achter het bankkussen. We zien wel wat handig is.Verder hebben we dankzij Canal + een nieuwe decoder moeten kopen i.v.m de wijzigingen die per 01 augustus zijn doorgevoerd - van analoge naar digitale tv en dan meteen in HD kwaliteit. Omdat we toch al dachten aan een nieuwe TV in de camper hebben we nu meteen een TV gekocht die op 12 V en op 220 V kan en de decoder zit er meteen ingebouwd, scheelt weer een los kastje. We hebben nu meteen een iets groter beeldscherm want we worden wel ouder en niet jonger. We hebben hiervoor wel de wandbeugel moeten aanpassen want daar kon een TV van maximaal 48 cm breed op en nu hebben we 51 cm en een rand van 1 cm. Hebben we nog meer gemaakt, ja, want ook in de grote hangkast nog een plankje extra gemaakt. We hebben nu 3 plankjes voor de schoenen en meteen opstaande randen gemaakt zodat de schoenen na een reisdag je niet tegemoet rollen als de kast opengaat (hetzelfde als met de koelkast ) Nu nog even over het reisdoel. We hebben het plan opgevat om via Belgie, Luxemburg, de Elzas en de Alpen langzaam af te zakken naar de Cotes 'd Azur. De Cotes 'd Azur af te zakken richting Spanje en dan via de Oostkust van Spanje naar beneden tot  ??? dat is afhankelijk van het weer en de weersvoorspelling. Kortom we zien wel waar we eindigen.Als alles goed gaat vertrekken we 26 augustus. Overmorgen nog even naar de implantoloog die me verlost van een vervelende kies, heb nu een penicelline kuur tegen de ontsteking,  en me dan over 10 weken weer wil zien om een stift in mijn kaak te zetten zodat daar weer een mooie kroon op kan. Zo weer even bijgepraat en zien jullie welkome reacties wel weer verschijnen.

groetjes

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. H. de wit:
    19 augustus 2014
    Toch gemakkelijk als je handig bent !!!
  2. Reinder en Derkje:
    Hallo Cees en Sjouktje
    Wij wensen jullie een geweldig mooie reis toe, wij vertrekken op 24 augustus en zullen langs de andere kant van Frankrijk ( de kust) richting Portugal rijden.
    En speciaal voor Cees, Hou 'm tussen de lijntjes, en altijd met de glimmende kant boven.
    Groetjes,
    Reinder en Derkje
  3. Peter Dinges:
    19 augustus 2014
    Hallo.had al paar keer gekeken.nu raak met jullie info,dus uiteindelijk Frankrijk en Spanje.Wij 31 augustus via Thuringen en Salzburg en dan weer Mayrhofen voor de winter.Alles verder oke hier.groet Dineke en Peter
  4. Truus en wim leeuwenkamp:
    20 augustus 2014
    Wij wensen jullie weer een mooie reis. Wij gaan ook op reis . Via Amersfoort, richting Soest. Vandaar naar Eemdijk en dan door naar Spakenburg. (schijnt een leuk dorpje te zijn)
    Veel plezier en tot ziens. Truus
  5. J.E. de Boer:
    28 augustus 2014
    Vanuit Schagerbrug een heel fijne reis toegewenst. Starten in de regen, ja dat is Nederland, mijn vroegere hoofdonderwijzer noemde Nederland "een landje van kikkers en overschoenen "
    en dat komt nogal eens uit.
    Groeten, Annie en Jan