de eerste kriebels

11 februari 2014 - Bunschoten-Spakenburg, Nederland

Vrienden,

De afgelopen weken weer regelmatig achter de laptop gezeten met kaarten, campingboeken, folders en reisbeschrijvingen en daaruit is een voorlopig reisschema gekomen.

We zitten nu op 36 campings en op de reis zullen we wel bekijken welke we overslaan en hoe het met de tijd gaat die we erover zullen doen.

We hebben campings gezocht op iedere keer ca. 100 km. Allen van huis naar Spanje nemen we wat grotere stappen. we beginnen met 417 km, dan 336 km en als laatste 276 km en zijn dan in Pamplona aangekomen.

Hierna nog een paar stappen van ca. 200 km en dan naar 158 km en 54 km en dan staan we vlak bij Madrid. Hoelang we daar blijven is onbekend.

De rest van de reis staat de route vast maar niet hoelang we ergens blijven en waar we een rustdag inlassen.

We hebben de tijd en zien wel hoever we komen.

De campings die we uitgezocht hebben zijn tussen heel lux en heel simpel. De kleinste heeft b.v. maar 20 plaatsen en die moeten we een paar dagen van te voren bellen om te vragen of er plaats is.

Vanaf nu gaan we zoveel mogelijk info over de bezienswaardigheden verzamelen en bij de betreffende camping in de map leggen zodat alles meer op een reisbeschrijving gaat lijken.

Wanneer we vertrekken is nog niet bekend want dat hangt van Sjouk af.

5 februari is het eerste oog voorzien van een nieuwe lens en het andere oog gaat op 26 februari gebeuren. Na deze ingreep komt er na 6 weken nog een laatste controle. Dan kan er ook pas een nieuwe bril, als dat nodig is, aangemeten worden en kunnen we dus vertrekken. De bedoeling is dat we dan weer eind juni thuis thuis.

Voor vertrek wil ik de camper nog aan de voorzijde voorzien van een paar hoger veerpoten zodat de camper wat rechter komt te staan en niet overal blokken onder de voorwielen hoef te leggen om een beetje recht te staan. Let maar eens op, de meeste camper staan van voren lager als van achteren.

Dat was het dan weer even en volgende maand komt er weer een vervolg.

Groeten

Kees en Sjouktje

1. Giel en Ank:
    25 februari 2014
    hALLO, WIJ LATEN ONS WEER VERRASSEN. LEUK JULLIE WEER TE MOGEN VOLGEN. WIJ ZIJN NET WEER THUIS, EVEN MET CAMPER NAAR BORGER GEWEEST. WAT HEBBEN WE TOCH EEN MOOI LEVEN. GR GIEL EN ANK