El Escorial

28 april 2014 - El Escorial, Spanje

Vrienden en vriendinnen,  27 april 2014 – Burgos

Vanmorgen wakker geworden, gelukkig maar, met een strak blauwe lucht. Dat zag er dus behoorlijk positief uit voor deze dag. Sjouk moest eerst nog wel even een wasje draaien want we zijn nu een weekje onderweg. Voor de zekerheid toch maar een was- en droog munt wezen kopen. Ja een munt hebben ze hier niet maar wel een briefje bij de receptie gehaald waarop staat dat we recht hebben op een was- en droogbeurt. Moesten ons binnen  5 minuten bij het hok van de wasmachine melden. Washok zit namelijk op slot. Daar kwam een van de schoonmaaksters en die stelde de machine in en vertelde in het spaans en gebaren taal dat zij de was in de droger zou doen en dat hij klaar was om 10.30 uur en dan moesten wij weer bij het washok zijn. Natuurlijk de tijd vergeten en om 5 voor 11 uur snel naar het washok. Niemand aanwezig dus maar naar de receptie en er werd weer iemand opgepiept en dat kwam mooi uit want de was is pas om 11.00 uur klaar. Intussen de fietsen klaar gemaakt  en vroeg geluncht. Om 12.30 uur op de fiets naar Burgos.  Ook hier weer een keurig fietspad tot middenin de stad.  Heerlijk rondgewandeld en bij de grote kathedraal niet naar binnen gegaan want de toegangsprijs vonden we iets te hoog, €  7,00 pp. We zullen nog wel een paar keer een kathedraal van binnen zien.

Terug op de camping lekker in de zon gezeten en nu ik dit zit in te kloppen voel ik mijn voorhoofd aardig gloeien.

Morgen vertrekken we naar El Escorial en slaan dus Segovia over als standplaats. Vanuit El Escorial kunnen we met de bus naar Madrid en ik denk ook wel naar Segovia. We zien het wel. We blijven dan minimaal 2 en maximaal 4 dagen op deze camping.

Net even naar Studio Sport gekeken en gezien dat AJAX weer kampioen is en dat stemt ons weer tevreden.

Dat was het weer en als het mogelijk is zal ik ook nog wat foto’s toevoegen. Op dit moment ligt het internet eruit dus krijg ik niets verzonden.

Groeten

Kees en Sjouktje

El Escorial, 28 april 2014

We hebben vandaag 254 km gereden en zijn dus in El Escorial terecht gekomen. Een gigantische camping met weinig klandizie. We staan op een veldje met 10 andere campeerders waar wel 240 plaatsen zijn. We hebben dus ruimte genoeg, ook in het toiletgebouw. Het sanitair ziet er prachtig uit en een heerlijk warme douche en een krachtige straal. Vanmorgen met bewolking begonnen  en in de loop van de dag werd het steeds mooier en dat was ook de voorspelling van het weerbericht. Vanmiddag op de camping dan ook heerlijk in blote bast en korte broek. Het weerbericht voor de komende dagen ziet er goed uit en dat is waarom we zoveel kilometers hebben gereden.

Morgen gaan we met de bus naar Madrid dan zal ik wel weer een mooi berichtje schrijven en wat foto’s toe te voegen van Madrid..

Groeten

Kees en Sjouktje

1. Truus en wim leeuwenkamp:
    29 april 2014
    het schijnt dat je hele kleine wasmachientjes hebt. Voor 3 onderbroeken tegelijk. Misschien een idee? Geniet lekker van het weer en de omgeving. Veel plezier in Madrid. Groetjes, Truus