madrid

29 april 2014 - El Escorial, Spanje

Amigos, 29 april 2014

Een vermoeiende dag hebben we nu achter ons. Vanmorgen om 10.00 uur de bus na een wandeling van 10 minuten. Dan ruim 40 minuten in de bus om in Madrid te komen. Voor het eerst was ik blij met een vrije busbaan, want we konden daardoor de file omzeilen.

Het busstation ligt helemaal onder de grond, laten we maar zeggen op verdieping -1. Om in het centrum te komen moesten we nu verder met de metro en deze is gesitueerd op   verdieping – 2. Mijn complimenten zoals ze dat hebben gebouwd. Nu de stad in we hebben een klein rondje in het oude gedeelte van de stad gemaakt. Als eerste Plaza Mayor, het plein in Madrid, hier lekker koffie en een kopje thee gedronken en toen de richting van de grote kathedraal en deze ook bezocht. Mooi maar niet echt bijzonder, in mijn ogen. Toen door naar het paleis van de koning waar hij alleen resideert als er gasten zijn. Door naar de Grand Via, een autovriendelijke straat in de binnenstad van Madrid en tegelijkertijd een vergelijk met een Parijse boulevard. Tijd voor een lunch, eenvoudig maar lekker. Hierna nog wat rondgelopen in het prachtige centrum maar zere voeten en benen brachten ons weer terug in het metrostation. Moe maar voldaan kwamen we een uur later weer op de camping.

Zal nog wat foto’s bijsluiten en morgen gaan we naar El Escorial waar we een bezoek gaan brengen aan het wereldberoemde klooster.

Groetjes

Kesj

1. Reinder en Derkje:
    29 april 2014
    Leuk jullie zo te volgen! Net ook alle foto's bekeken. Voor een deel voor ons ook bekend terrein. Zo te zien is het weer inmiddels goed, hoop dat jullie het zo houden.
  2. Truus en wim leeuwenkamp:
    1 mei 2014
    al veel indrukken opgedaan zo te zien. De foto's kwamen ons bekend voor. Groetjes en geniet ze. Truus en Wim