Florence

4 mei 2016 - Florence, Italië

Lazise 02 mei 2016

De reis ging tot nu toe iets anders dan we gepland hadden. Geen problemen of iets van die aard maar gewoon K….. weer.

Vrijdag 29 april met regen vertrokken en in de loop van de dag werd het droog en konden we rustig ons geplande plekje op camping Am Mühle in Schweppenhausen bereiken. Alles simpel maar schoon en met z’n tweeën voor 23 euro gegeten en gedronken. Afgelegd 386 km Camper rijdt uitstekend en we zijn nog geen gekke dingen tegen gekomen op de brandstof meter na. Met redelijk volle tank weggereden en de meter gaf keurig vol aan. Na de koffiepauze gaf de meter aan dat de tank voor ¾ leeg was. Leek me sterk na 150 km met een tank van 90 liter. De rest van de rit bleef de meter op ¾ leeg staan. Vlak voor de camping tanken er kon 57 liter in. Nu gaf de tank aan dat hij 1 ½ keer vol was. Kan natuurlijk niet maar de wijzer ging ver over vol heen. Niet goed dus.

Zaterdag 30 april vertrekken naar Illertissen een afstand van 344 km en al gauw hadden we de zonnebrillen op. Voor de zekerheid de dagteller op nul en de boordcomputer op de stand van hoeveel kilomater kunnen we nog rijden gezet. De meter loopt wel langzaam terug met als gevolg dat meter na 340 km nu precies vol aan geeft. Dat is wel heel zuinig. Maar bij het tanken bleek toch dat er nog 37 liter bij kon. De meter gaf nu weer aan dat de tank 1 ½ keer gevuld was.

. Brandstofmeter

We weten het nu en zullen er rekening mee houden

Zondag 01 mei we zijn vertrokken en het regent. We zouden tot Bressanone rijden. Jaren terug hebben we daar eens gestaan. Klein campinkje achter een hotel met prima sanitair in de kelder van het hotel. Maar ja die regen, dan ben je daar om 13.30 uur en dan zit je maar binnen. Was nog fit en we hebben besloten om maar door te rijden naar het Gardameer. Vroeger stonden we altijd op camping Du Parc maar die is zo langzamerhand boven onze begroting gekomen en hebben we nu camping Dell Rose uitgezocht. Prima sanitair maar het internet is niet goed. Allen verbinding bij de receptie en een uur kost 1 euro. Niet van deze tijd.

Maandag 02 mei . Na een heerlijk nachtrust vanmorgen rustig aan gedaan en begonnen aan het eerste boek van deze vakantie. S’ middags even een wandeling gemaakt naar Lazise. Makkelijk te lopen in een half uurtje. Het weer zit nog niet mee want we kregen weer een licht buitje regen op ons hoofd. We eten vandaag weer gewoon thuis net als gisteren. We hadden in Duitsland Asperges en bloemkool gekocht en die moeten ook op. Gisteren de asperges en vandaag bloemkool. Twijfel nog even tussen gekookte of gebakken piepers. Varkenslapje erbij en wat wil een mens nog meer. Wanneer jullie dit te lezen krijgen hangt dus van de verbinding af op de komende campings.

Dinsdag 03 mei.  Vanmorgen vertrokken uit Lazise en na --- km aangekomen in Troghi dat net onder Florence ligt. We staan op camping Il Pogetto waar we zeer vele jaren geleden ook gestaan hebben met Bouke en Hennie. Er kwamen veel herinneringen terug omdat we op deze camping een telefoontje kregen dat onze tennismaat Bertus Geertsema plotseling was overleden op een veel te jonge leeftijd.

Het is prachtig weer en we zitten voor het eerst in onze blote bast maar aan het begin van de avond wordt het toch weer koeler en al gauw begint het ook weer te regenen. We hebben besloten, omdat het verder windstil is, de luifel maar eens een nachtje te laten staan en dat is geheel tegen mijn principe. En …. Het is goed gegaan, het bleef windstil.

Woensdag 04 mei. Vanmorgen rustig aan gedaan, lekker ontbeten en bij de receptie even 2 buskaartjes gekocht. €  5.60 voor een retour kaartje is niet te duur. De bus brengt ons naar hartje centrum we hebben besloten om alleen een beetje te wandelen en winkelen en geen kathedralen of musea te bezoeken. Voor veel van deze bezienswaardigheden moet je een dag van te voren al een kaartje kopen en dan krijg je ook de tijd toegewezen en daar hadden we even geen zin in. Even de Ponte Vecchio over gelopen en daar is nog steeds niets veranderd. De ene juwelierszaak na de anderen. In dat ene straatje dat over de brug loopt, met woonhuizen en al, wel 45 van die juweliers en kennelijk allemaal brood op de plank.

Vandaag weer een prachtige dag met veel zon maar de avonden zijn nog koel. Wordt wel steeds beter want het is nu 20.30 uur en de deur staat nog steeds open en geen kachel aan. Morgen weer vertrek naar de volgende stop.

Heb nog steeds problemen met internet

groetjes Kees en Sjoukltje

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anna:
    4 mei 2016
    Durf het haast niet te zeggen maar ik ga naar camping Du Parc ach ja moet kunnen. Leuk dat jullie in Lazise waren.
    Ook hier word het zomer maar s' avonds nog fris.
    Goede reis verder.
    Anna
  2. Truus en wim leeuwenkamp:
    5 mei 2016
    en dan te weten dat het hier zomer is geworden, vanmiddag een terrasje gepakt en geluncht, toch een beetje het vakantiegevoel.Veel plezier.