Isola Delle Femmini

16 mei 2016 - Isola delle Femmine, Italië

Oliveri, 14/15/16 mei 2016

We hebben besloten maar door te gaan en de oversteek 2 dagen eerder te maken dan gepland. Van de camping in Vibo Valente is het ongeveer 80 km naar de ferry. De navi bracht ons keurig op het haventerrein en daar bleek dat er wel 4 maatschappijen waren die de overtocht verzorgde. Welke moesten we hebben ?? We hebben maar voor de eerste gekozen die we tegen kwamen, de Blulinia. Er stonden al 6 rijen vrachtwagens en die rijen waren ook vol. Dus kozen wij gewoon de volgen de rij en konden dus doorrijden tot helemaal vooraan. Zagen een ticket kantoor en liepen naar binnen en kochten een ticket en meteen een ticket voor de retour overtocht. Prijs €  95,00 . Het zou nog 10 minuten duren voor we de boot op konden. Na 5 minuten kwam er een mannetje en die gaf ons als eerste een seintje dat we de boot op konden. Kom je zeg maar als laatste aan mag je als eerste de boot op en er dus aan de overkant ook als eerste weer af. Navigatie deed het geweldig want stuurde ons ook aan de andere kant weer meteen op de goede weg, zelfs op het haventerrein gaf het precies aan hoe te rijden. Nog ongeveer 110 km te rijden om op onze eerste Siciliaanse camping te komen in Oliveri. Eerst maar eens een was dag houden de volgende morgen en naar de apotheek want ik loop al een paar dagen met hevige keelpijn. Maar hoe leg je een apotheker in het Italiaans uit wat je mankeert en wat je wil hebben. Met onze drogisten kennis op werkzame stof iets uitgezocht maar dat gaf nog niet het gewenste resultaat. De volgen de dag zouden we de berg op gaan lopen om de kathedraal daar te bezichtigen en meteen de zwarte Madonna te zien. Het was een heftige klim van bijna 1 ½ uur over paden bezaait met keien. We zijn er gekomen en konden helaas geen mooie foto’s maken in de kathedraal omdat er een kerkdienst gehouden werd. Natuurlijk wel stiekem een paar foto’s gemaakt zonder flits van af de heup. Verder was het zoals gebruikelijk, een hele rits souvenir stalletjes en de nodige koffietenten  en restaurants. Toen de weg weer terug en we hadden er op gerekend dat we de volgende dag wel stijve spieren zouden hebben maar dat bleek niet het geval dus onze trainingen op de spinfiets en in het zwembad hebben toch zijn vruchten afgeworpen. Maandag de 16 mei weer vertrokken en zijn nu neergestreken in Isola Delle Femmini en dat ligt iets ten westen van Palermo. Het kost moeite om op ons plekje te komen want de bomen hebben hier de meeste vreemde en grillige vormen en dus oppassen geblazen met de laaghangende zijtakken. Voor het eerst geen beeld van de satelliet dus maar een verhaaltje schrijven en straks nog even een spelletje doen. Nee niet dat spelletje want met mijn keelpijn mag ik niet te dicht bij Sjouktje komen. Trouwens vanmorgen nog even naar een andere apotheek geweest en daar nog weer het een en ander ingeslagen om van de keelpijn af te komen. Keelspray, zuigtabletten en Strepsils die hier een andere naam hebben en Benagol heten. Vanavond op de camping voorlichting gekregen hoe in Palermo te komen. Ze hebben dat slim geregeld om 19.15 uur in het Engels en om 19.30 in het Duits. Bus en metrokaartjes konden we meteen kopen en dus morgen op naar Palermo met de bus en de Metro. Zal ook proberen nog wat foto’s mee te sturen van onze klim partij en de ferry. Weet namelijk nog niet hoe het internet hier werkt en dat is niet gratis.

Groeten Kees en Sjouktje.

1. Anna:
    16 mei 2016
    Zit aan de Italiaanse kust even voorbij Pisa morgen met Ferry naar Elba. Daarna naar Pombini voor de nachtboot naar Sardinië . We hebben al een schitterende reis achter de rug en het weer word steeds mooier. Geniet erg hoop jullie ook. Sterkte met de keel. Lieve groet, Anna.
  2. Henk de Wit:
    17 mei 2016
    Zie ik het goed , dat je ook met de auto omhoog kon, of is dat een andere kerk ??
    Groetjes van H&C