Kalembaka/Kastraki

11 juni 2015 - Kastraki, Griekenland

10 + 11 juni 2015.  Als we in de 1e groep waren gebleven was de reis nu ten einde maar we hebben noodgedwongen de switch moeten maken naar de 2e groep en dus hebben we nog een week. We zijn intussen van Olympia naar Kalembaka verhuisd en dat was weer een schitterende rit door de bergen met af en toe een paar smalle stukken maar met onze stuurmanskunst is dat geen probleem (opschepper) en laveren we door de smalste straatjes. Bij Kalembaka veranderde het landschap totaal. We kwamen nu op een hele grote hoogvlakte. Schitterend als je van ca. 1.000 mtr hoogte aankomt rijden. Aangekomen in Kalembaka /Kastraki, deze twee dorpjes zitten bijna aan elkaar vast en zijn beroemd om de Meteoren kloosters die hier boven op de recht naar boven gevormde rotsen zijn gebouwd.  Op de camping kregen we de mededeling dat al de koelkasten op gas moesten omdat er te weinig stroom was . Als de spanning te laag wordt gaan de automatische koelkasten pendelen (dan op 230 volt en dan weer op gas) en dat is niet goed voor de koelkasten. Omdat wij al een defecte koelkast hadden is dat geen issue voor ons. Wij hebben natuurlijk een ander probleem omdat we een klein huishoud koelkastje hebben gekocht en als daar de spanning te laag van wordt gaan de ampères stijgen met als gevolg dat de motor kokend heet wordt. Overleg gehad met de campingbaas en de leiding van de reis en wij konden verhuizen naar de andere kant van de camping waar wel voldoende stroom aanwezig is. We staan nu alleen maar wel op een hele mooie plaats.  (het is maar voor 2,5 dag) maar de koelkast doet het perfect. (het bier blijft goed koud) Gisteren excursie naar de Meteoren klooster en dat blijft indrukwekkend. Hoe ze vroeger die klooster boven op de rechtop staande rotsen hebben gebouwd. Was een perfecte bescherming tegen de diverse overheersers. Dan weer Turken dan weer Romeinen en zo waren er nog veel meer van dat soort overheersers. (Google maar eens op METEORENKLOOSTERS) Vanmiddag gezelschap gekregen van een van de andere deelnemers omdat zij met een kruk loopt en zij therapeutisch veel moet zwemmen en wij naast het zwembad staan en de rest van de groep wel op een kilometer staat. Vandaag weer wasdag en verder luieren. Het weer is hier schitterend, ’s morgen volop zon in de middag betrekt het een beetje en dan na de thee  weer zon tot hij ondergaat. We genieten nog volop en hopen 26 of 27 juni weer thuis te zijn.  De rit van Dubrovnik naar huis moeten we nog plannen. Uitgaande van de 1e groep hadden we een planning gemaakt over de Kroatische eilanden maar door de motor – en koelkast problemen hebben we nu nog maar 10 dagen ipv 20 dagen om thuis te komen en hebben we besloten om de eilanden dan maar een andere keer te bezoeken. We hebben hier alleen maar internet bij het restaurant dus daar ga ik straks maar even zitten met de laptop om dit  te verzenden met de nodige foto’s. Groetjes  Kees en Sjouktje

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade