Melo/Gouveia

12 juni 2014 - Melo, Portugal

Vrienden, 11 en 12 juni 2014

Gisteren aangekomen in Melo op Quinta das Cegonhas dat gerund wordt door een Nederlands echtpaar. In 2008 zijn we hier ook geweest samen met Bouke en Hennie. Toen hadden we helaas kou en regen en nu is dat totaal anders want het is nu veel te warm, ca 33 graden. Gisterenavond konden we een hapje eten op de camping en dat was weer heerlijk. Dit eten kan alleen op maandag, woensdag en vrijdag en soms ook op zaterdag afhankelijk van de belangstelling.  Een menukaart is er niet. Op het mededelingenbord staat wat er te eten is en dan kan je voor 17.00 uur inschrijven.. Wij hadden een heerlijk voorgerechtje van een paar ham rolletjes met een zachte heerlijke vulling en een kleine salade. Hoofdgerecht was een stoofpotje van rundvlees met ananas en gekookt aardappeltje en een salade van komkommer en courgette. Nagerecht met yoghurt met een abrikozensaus.

Vandaag een rustdag en wel even gewandeld maar veel te warm dus weer snel terug en lekker in de schaduw onder de boom. Besloten morgen te vertrekken want het dichtstbijzijnde stadje is op 6,5 km en nogal zeer bergachtig terrein en dat met deze warmte ....nee dus. Morgen 200 km om in Salamanca te komen en laten Portugal dan weer achter ons en komen dan weer op dezelfde tijd als in Nederland.

Zal nog wat foto's van Melo toevoegen.Groetjes KESJ.

1. Truus en wim leeuwenkamp:
    13 juni 2014
    nog veel plezier. Het begint al weer op te schieten jullie vakantie. Wanneer komen jullie eigenlijk terug??
    Groetjes, Truus