Coimbra

10 juni 2014 - Coimbra, Portugal

Hoi, 09 juni 2014

De camping in Aboboreiras weer verlaten. Deze camping was niet slecht maar het sanitair is zeer beperkt, wel schoon. Voor toiletbezoek moet je behoorlijk klimmen en op 60 campinggasten 4 toiletten en 4 douches is wel beperkt. Moet wel zeggen dat ik geen enkele keer moest wachten om te douchen of te toiletteren, maar die berg iedere keer op. We hebben het bezoek aan de directe grote plaats, Tomar, maar overgeslagen. Blijft er nog iets over voor een volgend bezoek. Vandaag weer een verplaatsing en zijn 81.6 km verder weer neergestreken. We staan nu in Coimbra. (weet nog niet hoe je dit uitspreekt – Co=imbra oder Coi-mbra. We hebben hier op 1,3 km een gigantisch shopping center en daar vanmiddag even op de fiets heen geweest. Voor morgen besloten om de Hop on – Hop off bus te nemen. Deze stopt voor de ingang van de camping en brengt ons bij de meeste bezienswaardigheden. Coimbra is namelijk tegen 4 hellingen opgebouwd dus de optie om dit op de fiets te doen is vervallen. We zitten 5 km vanaf het centrum maar die hellingen  zijn moordend ook met een E-bike. We hebben hier weer gratis wifi maar alleen bij de receptie. Dus  morgen stuur ik dit plus het bericht van morgen.

Groetjes – KESJ

Hoi, 10 juni 2014 Coimbra

We zijn vandaag dus de stad in geweest en weten intussen hoe je Coimbra uitspreekt.

( Coimbra =Kwiembre) De Hop on Hop of bus stopt voor de ingang van de camping dus dat was makkelijk. Opstappen en hij brengt je bij alle bezienswaardigheden. Voor degene die het verschijnsel Hop on Hop of niet kennen hier een korte uitleg. Je betaald in dit geval €  10,00 pp en stapt op en hij rijdt langs alle bijzondere gebouwen en bezienswaardigheden. Je kan daar uitstappen het project bekijken en op de volgende bus weer opstappen tot de volgende bezienswaardigheid en daar dan ook weer uitstappen. Scheelt heel veel loopwerk.

De stad heeft heel veel weg van Porto en is dus ook tegen een berg opgebouwd. Je bent dan ook continu aan het dalen of klimmen en ook hier ook weer veel kleine steegjes. Morgen vertrekken we weer en gaan weer naar een stukje natuur. De volgende camping ligt weer aan de rand van een natuurgebied. Wat er verder gaat gebeuren weten we niet want het gaat de komende dagen erg warm worden. Morgen 30 ˚C en dan vervolgens 34 ˚C en vervolgens 38 en 39 ˚C. Dit zijn dus temperaturen waarbij rust en schaduw erg belangrijk is. Laat wel weer even horen hoe we hier doorheen komen. Verder alles goed met ons.

Zal nog wat foto’s toevoegen.

Groetjes

Kees en Sjouktje

1. Henk de Wit:
    11 juni 2014
    Prachtig die oude stad(jes), ik zou er zo willen lopen.
    Hier fijn weer rond de 23 graden. Afgelopen weekend geen storm gehad, wel in het zuiden en oosten, maar dat zullen jullie ongetwijfeld al hebben vernomen. Voor het weekend mail ik je nog op de normale manier.