Montlouis sur Loire

22 april 2014 - Montlouis-sur-Loire, Frankrijk

Vrienden, 21 en 22 april 2014

Hier weer even en berichtje van ons uit Frankrijk.

Gisteren zijn we met veel moeite in Orvillers-Sorel(70 km boven Parijs) terecht gekomen. Nu zullen jullie denken hoe kan dat nu. In maart een update op de navigatie gezet zodat we weer de nieuwste kaarten hebben, dachten we. Er is kennelijk iets fout gegaan want we hebben uiteindelijk 100 km omgereden. Twijfel, twijfel en uiteindelijk gewoon de kaart gepakt en niet meer naar de navigatie geluisterd. Vandaag idem dito, de navigatie werkt voor geen meter. Dus alleen maar op de kaart gereden en zonder omwegen op de nieuwe camping aangekomen. We staan nu in Montlouis sur Loire. Dat is tussen Tours en Amboise. Gelukkig hebben we hier gratis wifi en maar begonnen met alle kaarten te wissen en alles opnieuw te installeren.  Nu ingeladen de kaarten van Zuid-West Europa en wat blijkt,?? Hier hoort Portugal niet bij. Dat is dus het probleem dat we 2 jaar terug in Portugal hadden. Dus ik heb nu eerst Spanje en Portugal ingeladen en toen Zuid-West Europa. Nu ben ik benieuwd of Portugal Spanje er nog instaat. Voorlopig staan Frankrijk en Spanje er weer in. Als Portugal nu ook weer gewist is laden we die wel weer in Portugal in. Weet nu hoe het moet.(denk ik)

We hebben tot Parijs de tolwegen gereden en na Parijs hebben we de tolwegen gemeden en daarvan heerlijk genoten. Wat een prachtig landschap. Gisteren prachtig weer gehad en een paar druppels regen. Vandaag een beste bui gehad en verder prachtig weer. Op de camping aangekomen dan ook heerlijk in het zonnetje gezeten en intussen de computer aan het werk gezet. Hij is op dit moment nog steeds kaarten aan het inladen. Spanje Portugal duurde ruim 2 uur en Zuid-West Europa duurt ca 4 uur en loopt nu nog steeds op de achtergrond. Hij geeft nu aan om 20.45 uur nog 8 minuten resterend. Morgen rijden we naar de omgeving van Bordeaux, ca 368 km.

Als het inladen van de kaarten klaar is en we hopen dat het nu goed gegaan is dan sturen we nog even dit bericht weg en weten jullie weer hoe het ons vergaat.

Groeten

Kees en Sjouktje

1. H. de wit:
    22 april 2014
    Altijd leuk om tegen verrassingen te lopen !
  2. Anna:
    22 april 2014
    Wat een verhaal zeg, gaat toch maar niks boven een kaart op schoot goede reis richting Bordeaux met een hopelijk goed werkende navigatie.
    Anna.
  3. Giel en Ank:
    22 april 2014
    Je weet het ook maar nooit, hopen dat de problemen zijn opgelost. Tot mails en goede reis
  4. Reinder en Derkje:
    22 april 2014
    Zo zie je maar weer dat een wegenkaart onmisbaar blijft! Goede reis en we zien jullie verdere wetenswaardigheden met plezier tegemoet ! Derkje