Ossa de Montiel

5 mei 2014 - Ossa de Montiel, Spanje

Vrienden, 05 mei 2014

Ja we zijn weer in een ander gehucht neergestreken. Een afstand van 240 km afgelegd en staan weer in een natuurgebied. Onderweg de zijn we langs het La Mancha van Don Quichot gekomen en daar natuurlijk even een stop gemaakt. (zie de foto's)

Hert verhaal van Don Quichot is als volgt.De windmolens van La Macha spelen een hoofdrol in een van de beroemdste scenes uit het boek. Als Don Quichot de molens voor reuzen aanziet.  Welke dorpen Don Quichto op zijn reis aandoet is nog altijd een strijd tussen de verschillende dorpen en helderheid is daar nog steeds niet over. Bij de molens is een prachtig kasteel gebouwd waarvan nu alleen nog een de buitenmuren staan. In het landschap kom je op verschillende plaatsen molens tegen maar die in La Mancha is de mooiste verzameling.

De camping, Los Batanes, waar we nu staan is een nette en rustige camping,. Na het afgelopen weekend waar de Spanjaarden een vrij lang weekend hadden is overal weer de rust teruggekeerd. We staan nu op een camping waar wel 200 plaatsen zijn maar met 4 Nederlanders, 2 Engelsen en 3 Spanjaarden is het klaar met de bezetting. We kunnen hier wel brood kopen maar de winkel gaat pas om 09.30 uur open, dus morgenochtend gewoon uitslapen. We hebben nog geen besluit genomen of we hier nog een dag blijven staan of morgen weer vertrekken. Denk dat we wel weer aan een dagje rust toe zijn.

Toen we vanmorgen vertrokken moesten we 30 km door een natuurgebied rijden en de max.. snelheid was daar 70 km. Je kon ook niet harder want de weg was net een wasbord. Zag er prachtig uit maar we rammelde aan alle kanten.  Na het verlaten van het park was de weg weer glad. Wij denken dat men dit speciaal zo gemaakt heeft om hardrijden gewoon onmogelijk te maken.

Vanavond lekker zelf gekookt, spercieboontjes, sla, een ratje toe van ui, courgette, prei, paprika en tomaat en elk 1 1/2  hamburger  met gebakken aardappeltjes.

Nu kijken we even naar het bevrijdingsconcert en ????? weet niet wat er nog meer op tv komt. (geen gids en te lui om even op internet te kijken.)

Dat was het voor vandaag weer (lekker internet in de camper en goede verbinding)

groetjes

Kesj

1. Henk de Wit:
    6 mei 2014
    Ik neem aan dat je ook nog een gevecht tegen de windmolens hebt gehouden