Plotzky

23 april 2015 - Plötzky, Duitsland

Lieve vrienden en vriendinnen,

20 april 2015 - De reis is begonnen en we zijn neergestreken op onze eerste camping in Sassenberg. Sassenberg ligt iets onder Osnabrück en een 230 km vanuit ons huis. De week voor ons vertrek  bleek dat het slot van de gaskast een probleem gaf. Wilde niet op slot of was niet van slot te krijgen. De dealer gebeld en deze had een nieuw slot niet op voorraad. Adria Nederland had het ook niet op voorraad dus moest het uit Slovenië komen en dat zou dus niet meer op tijd arriveren. Dan maar hopen dat het niet al te veel problemen zal gaan geven en misschien onderweg nog ergens een camperbedrijf vinden die wel zo’n slot op voorraad heeft. Wat wil nu het geval ??. In Sassenberg staat de LMC fabriek en daar produceren ze ook Dettlefs, Eriba en volgens mij ook Hobby. Dus op naar de fabriek en kijken of zij zo’n slot kunnen leveren. Bent u handelaar ?? nee, dan kunnen wij u niet helpen. Na veel aandringen wilden ze ons toch helpen maar dan moesten we een voertuig nummer hebben. Hadden we natuurlijk niet want het was geen camper van de merken die zij hier produceren. Zo’n slot is toch gewoon universeel, wordt op alle campers geplaatst. Aardige dame dus toch maar even de computer in en kijken wat voor slot er bij hun in de gaskast geplaatst wordt. Lucky, het is hetzelfde slot. Pakbon uitgedraaid en op naar het onderdelen magazijn. Kreeg een zakje onderdelen mee en natuurlijk even gauw gekeken wat erin zat. Kon wel een sprong maken van een meter of 10 want het was hetzelfde. Terug naar kantoor en betalen. Er wordt een factuur gemaakt en betalen met een pasje was ook mogelijk. Helaas werd mijn pas niet geaccepteerd en dus maar contant betaald. Kwam bij de camper terug met een dikke grijns op mijn gezicht. Op de camping was het binnen een kwartier gefikst en is dit probleem ook weer opgelost.

Vandaag, 21 april 2015 heerlijk gefietst onder een strak blauwe hemel. Ca 25 kilometer afgelegd en nog even bij een camper en caravan bedrijf gekeken voor een paar oprijblokken maar niet gevonden. Onze oprijblokken zijn aan vernieuwing toe maar we zakken er nog niet doorheen, Dus urgentie is er niet. Morgen vertrekken we hier weer vandaan en rijden ca. 200 km verder.

22 april 2015. We zijn aangekomen op camping Birkensee  en hebben 193 km afgelegd. Bij aankomst meteen besloten dat we hier maar 1 nacht blijven staan. Reden, entourage, vriendelijkheid receptie enz. De nachten zijn nog ijskoud en de kachel draait overuren. Want na 18.00 uur moet echt de kachel aan. We hebben tot nu toe wel overal 16 amp. dus kunnen we de elektrische kachel gebruiken. Maar alsof de duvel er mee speelt, de elektrische kachel geeft opeens alleen nog maar koude lucht. Geen nood we hebben nog een gaskachel in de camper. Vandaag geen schotel dus geen TV, dan maar een spelletje klaverjassen, ook leuk. Tot nu toe slapen we uitstekend maar ’s nacht is het ijzig koud en s’ morgens steken we eerst de kachel aan en blijven dan nog even een half uur liggen.

23 april 2015. We vertrekken dus maar gaan eerst nog even langs de camping winkel in Warendorf om te kijken of ze een nieuwe kachel hebben want de gaskachel geeft wel de lekkerste warmte maar vreet ook gas. Gelukt een mooi kacheltje voor €  35,00 met een verbruik voor 750 en 1.500 watt en een thermostaat. Mooi modelletje en het wordt weer heerlijk warm. Vandaag begon met nevel en in de loop van de morgen trok het helemaal open dus heeft Sjouk even een wasdag ingelast. Zonnetje en een beetje koude wind zorgde voor een droge was in 2 uur. Wasmand geheel leeg. We staan nu dus op Camping Ferienpark Plotzky in Plotzky even onder Magdenburg. (173 km afgelegd.) Onderweg nog even boodschappen gedaan en we kunnen weer 3 dagen eten. Mooie camping, heerlijke douches met veel en goed warm water en mooi terrein. Morgen fietsen langs de Elbe.

1. Henk de Wit:
    24 april 2015
    Ook hier is het in de nacht en morgen circa 4 graden dus dichjes bij dichjes .
  2. Truus en wim leeuwenkamp:
    24 april 2015
    zo, zo, zo . Wat een toestanden allemaal. Hopelijk verloopt de reis verder voorspoediger.
    Morgen slaat het weer hier ook om in herfstachtig. Ja, ja van 23 gr. naar 11-12 gr.
    Groetjes, en goede reis, Truus
  3. Paul en Carin:
    26 april 2015
    of het nu je eigen huis is of een huis op wielen, er is altijd wat...!
    het houd jullie bezig lekker bezig. momenteel is het weer hier ook niet optimaal en morgen gewoon koud,prettig met koningsdag!
    goede voortzetting en plezier! groetjes P en C