Quartiera 1+2

21 mei 2014

Bom Dias, 20 mei 2014 – Quarteira , Portugal

Vandaag Spanje verlaten en Portugal ingetrokken. Na een uur op de camping aangekomen want we hoefden maar ca. 100 km te rijden vandaag.  Nog geen uur in Portugal en ik ben al lid van een club. We staan  nu op een Orbitur camping en dat is een organisatie van 22 camping verspreid over Portugal. Of dit een organisatie is die 22 camping bezit of dat het een soort franchise organisatie is, is ons nog niet geheel duidelijk. Maar we zij in ieder geval lid geworden van de Orbitur club. Lidmaatschap kost ons 19 euro per jaar. We hebben nu 10 overnachtingen gekocht voor € 9.00 per nacht + de 1,90 per nacht aan lidmaatschap, dus per nacht €  10.90 i.p.v. de ACSI prijs van € 18.00 per nacht. Dus na 6 overnachtingen hebben we 4 nachten gratis. Deze korting is ook geldig in juli en augustus. Maar dan moet je de kortingscheques wel in mei kopen. Kan volgens mij ook via internet. Dames en heren doe uw voordeel ermee als u toch al van plan was om naar Portugal te gaan. Bovendien hebben we nu een uur tijdverschil met de rest van Europa. De klok is dus een uur terug gegaan.

Het weer is in Nederland een stuk beter geworden en dat betekent dat het bij ons in Spanje en Portugal wat minder is. We hebben een bewolkte hemel met af en toe een klein buitje.  De regen stelt niets voor maar toch is de temperatuur een stukje lager als dat we gewend zijn de afgelopen weken.  Eind van de week zal het weer goed zijn en wordt het weer onbewolkt en droog en loopt de temperatuur weer op richting 26 ˚ C.

We blijven hier de komende dagen en gaan proberen morgen naar Albufeira te fietsen, een afstand van ca. 18 km heen en 18 km terug.

Verder is de Lidl hier op 1 km afstand, Internet gratis maar alleen bij het restaurant. We gaan dus om de dag een berichtje verzenden zolang het zo fris is in de avond. We staan weer op een mooi plaatsje en zal daar nog even een foto van bijvoegen.

Groetjes

KESJ

P.S. het begint nu echt te regenen en de TV moet zelfs wat harder om nog iets te verstaan. Kan al weer zachter want het is ook alweer droog.

21 mei 2014, QUARTEIRA 2

Vandaag is het een rustdag geworden met af en toe een buitje. We hebben de veranderde tijdzone even op ons in laten werken. We hebben dus een uurtje langer geslapen. Hier 08.30 uur en west Europese tijd 09.30 uur, dus lang geslapen en dat gaat ook wel met deze koele temperaturen.

Vanmiddag een ruim uur gewandeld over de boulevard in lange broek en trui aan i.v.m. met de koude zeewind die een windkracht 4 tot 5 heeft. Vanmorgen even naar de Lidl geweest, op 1,5 km afstand. Maaltijd voor vanavond, stamppot andijvie met een hamburger. Het weer moet morgen en stuk beter worden en dan willen we proberen op de fiets naar Albufeira te gaan. Als het weer nog niet top is blijven we gewoon even rond de camper hangen en lezen dan lekker onze boeken. We zullen straks nog even een paar foto’s toevoegen en een van de foto’s toont aan dat onze jongste kleindochter in Quarteira een eigen straat heeft en dus beroemd is in Portugal. Ga nu even naar voren om dit bericht te downloaden want alleen voor bij de receptie is er gratis internet.

Groetjes

KE SJ

1. Henk de Wit:
    22 mei 2014
    Wat een rust op de boulevard, helemaal voor jullie alleen!
    Geniet in Albufeira , wel een klein klimmetje terug vanuit de oude stad.
  2. Henk de Wit:
    22 mei 2014
    Wat een rust op de boulevard, helemaal voor jullie alleen !
    Geniet in Albufeira, wel een klimmetje terug vanuit de oude stad.