Tolo

31 mei 2015 - Tolo, Griekenland

28 mei 2015 – We zijn weer een paar dagen verder en hebben om het heel oneerbiedig te zeggen weer een paar hopen stenen bezocht en we krijgen  er nog een paar. Zal daar verder niet zo veel over vertellen. De opgravingen van Oud Korinthe zijn voor archeologen misschien interessant maar voor ons cultuur barbaren weinig aan. Je ziet wat contouren en daar houdt het mee op. Wat ik wel heel bijzonder vond was het kanaal van Korinthe. Dit kanaal is 6,5 km lang en is nde grens tussen  het eiland Peloponnesos en  centraal Griekenland. Het kanaal is 23 mtr breed en 9 mtr diep. Het is een kanaal zonder sluizen maar wel met aan iedere kant van het kanaal een bijzondere brug. Deze bruggen gaan niet omhoog of draaien maar zakken 9 mtr in het water. We zouden het bijna vergeten te melden, maar onze koelkast heeft het begeven en dat is geen goed nieuws voor het bier. We hadden net een paar grootverpakkingen vlees ingeslagen en die hebben we gelukkig bij andere deelnemers onder kunnen brengen. Gelukkig was er een Expert winkel op 1 km afstand en daar hebben we een klein vierkant koelkastje kunnen kopen. Alleen jammer dat hij alleen op 230 volt kan. Misschien kunnen we hem ook op 12 volt laten draaien met behulp van onze omvormer. Er zit alleen de verkeerde stekker aan. Dus op zoek naar de goede stekker. WE zijn weer even gered.

29 mei 2015 . Vandaag een reisdag naar Tolo en onderweg komen we langs een groot openluchttheater met 14.000 zitplaatsen. Als je beneden op een ronde plaat ging staan die in het midden lag kon je helemaal boven horen als er beneden iets gezegd werd. Bijzonder zo’n akoestiek We staan nu in Tolo en hebben om de hoek van de camping eindelijk een gezellige boulevard  waar we heerlijk hebben kunnen flaneren. Vandaag een afstand van 150 km gereden.

30 mei 2015, Excursie naar Mycene en Nafplio.  Excuus maar in Mycene weer een opgraving met veel oude stenen. Je kon hier wel beter de contouren zien maar jammer wij hebben er niet zo veel mee. Ruim een uur rondgesjouwd en wel knap zoals ze dat bouwden met die grote stenen. Moeten toch wel msterke mannen geweest zijn. Dan verder naar het Palamidi kasteel. Is men mee begonnen in 1715 en is later afgebouwd als gevangenis. Behoorlijk groot en gesitueerd boven op een berg. Om er te komen moest men vroeger 900 treden omhoog. (wij nu met de bus) Daarna naar het ondeliggende stadje Nafplio. Erg toeristisch en dus wel gezellige straatjes en winkeltjes en heeeeeeeeel veel restaurants. Lekker gelunched. (zie foto - €  5.40 voor zo’n panini met kaas, kip, sla en kaas en tomaat). Op de camping nog even wat plankjes geregeld bij de campingbaas om onze nieuwe koelkast wat beter te plaatsen. Staat nu op een zitje waarvan de zitting en rugleuning zijn weggehaald. Groetjes Kees en Sjouktje

1. Truus en wim leeuwenkamp:
    31 mei 2015
    dus de kei van amersfoort is mooier? dan al die hopen steen in Griekenland, (als ik het goed begrijp) Jammer dat de koelkast het heeft begeven. Veel plezier verder en geniet toch maar.
    Groetjes van Truus en Wim.
  2. Henk de Wit:
    31 mei 2015
    Mooie foto's , sommige plekken herinneren wij ons ook van lang geleden, fijne dagen verder en geniet van de mooie "stenen"