Villafranca de Cordoba 2

9 mei 2014 - Pamplona, Spanje

Ola,

Ja daar zijn we weer even op deze wederom zeer warme dag. Ben vergeten de universeel meter meet te nemen, hangt thuis aan de kast op mijn werkkamer. Evenzo ben ik vergeten de klauwhamer mee te nemen om de haringen weer uit de grond te trekken.  Geen nood, voor alles is een oplossing. Haringen halen we uit de grond met een combinatietang  en de temperatuur kunnen we overal zien. Ook de camper heeft een temperatuur meter maar dan moeten we even het contact aanzetten. Vandaag weer een super warme dag van boven de 30 graden. Vanmorgen even rustig aan gedaan ivm de afspraak bij de tandarts om 11.00 uur. Weer een belevenis want die Spaanse tandartsen spreken geen woord over de grens. Met gebaren eerst maar eens duidelijk maken dat hij niet getrokken moet worden maar opnieuw moet worden opgebouwd.  Als dat duidelijk is ga ik maar in de stoel zitten en laat alles maar over me heen komen. Ze begon met een kwastje en ik dacht dat zal wel om te ontsmetten zijn.  Maar binnen de minuut was ik er achter dat dit een verdoving was want mijn lip en wang werden gevoelloos. Bij ons krijg je een injectie voor de verdoving hier doen ze dat dus met een kwastje. Was daar niet zo blij mee maar goed het was nu eenmaal gebeurd. Kan niet meer teruggedraaid worden . Mijn hele gebit werd even op papier gezet want alle tanden en kiezen werden met een stukje geschiedenis in de computer gezet  denk ik want alle tanden en kiezen ging ze langs met een haakje en daarbij werd het nummer genoemd zoals alle tanden en kiezen bij ons ook een nummer hebben. Daarna de betreffende hoektand wat aan boren, etsen en vullen. Daarna nog wat bijslijpen   om de goede hoogte te krijgen en letterlijk en figuurlijk, Kees was klaar. Nu de rekening nog en daar kunnend e tandartsen in Nederland nog een voorbeeld aan nemen. De rekening was 50 euro. De laatste keer in Nederland was ik 117.50 euro kwijt......... ?????. Vanmiddag toch maar een stukje gaan fietsen, maar dat was werkelijk geen succes. We kwamen aan 10 km en dat was dus een rondje dorp en een stukje prachtig fietspad maar dat hield weer op na 3,5 km. Eigenlijk was het ook veel te warm. Dus in de schaduw maar een beetje lezen  op het tablet. Het boek van de geschiedenis van de ABN AMRO bank over de overname van een paar jaar geleden uit gelezen getiteld de Prooi. Als er nog liefhebbers zijn voor dit boek ik heb hem dus als E book beschikbaar. Wat eten klaargemaakt, restaurant op de camping is nog gesloten, en nu dus dit stukje inkloppen. Zal eens kijken of ik van vandaag nog een foto kan toevoegen. Morgen dan eindelijk met de bus naar Cordoba en dan hebben we vast wel het een en ander te vertellen en de benodigde foto's.

Groetjes,

KESJ