Villafranca de Cordoba 3

11 mei 2014 - Villafranca de Córdoba, Spanje

Hallo, 11 mei 2014 Cordoba

Gisteren zijn we naar Cordoba geweest en dat was dermate vermoeiend dat we geen zin en puf meer hadden om ’s avonds nog een verhaaltje te schrijven en alle foto’s te up-loaden. Allereerst is het hier nog steeds erg warm en voor vandaag en morgen worden ook weer temperaturen verwacht van 32 ˚ C. ’s Nacht koelt het ook niet erg af dus het blijft afzien. In de morgen, om 05.00 uur is het ca. 19˚ C en daarna is de zon weer op en loopt de temperatuur weer op. Klagen we nu over het mooie weer, NEE, maar is minder zou ook goed zijn.

We zijn gisteren om 09.30 uur met de bus naar Cordoba gegaan en daar ca. 10.10 uur aangekomen. Hier konden we de bus nemen naar het centrum of 15 minuten lopen. Aangezien onze bus, nr 3 net weg reedt zijn we maar gaan lopen. Niet onaangenaam want we liepen het grootste gedeelte door een park, heerlijk in de schaduw van hoge bomen. Ja en dan de oude stad Cordoba. Prachtige gebouwen, mooie en minder mooie kerken, de joodse wijk en natuurlijk de Moskee / Kathedraal. Dat laatste was een zeer imposant gebouw en ik dacht op 1 na de grootste Moskee / Kathedraal in de wereld. Overal in de stad kom je de invloed van Joden, Moren en Romeinen tegen.  Om 16.00 uur waren we het eigenlijk zat maar ja de enige bus terug op zaterdag ging pas om 18.00 uur .  Dus tocht nog maar even een terrasje en nog even de Romeinse brug die we wel in de verte hadden gezien. Dan toch maar richting het station geslenterd en daar nog een half uurtje op de bus gewacht. ’s Middag wel heerlijk gelunched maar ja er moest toch nog wat gegeten worden. Zelf iets koken, nee dat was geen optie. Campingrestaurant was gesloten, te vroeg in het seizoen, dus toch maar kijken Villafranca de Cordoba, het dorp waar de camping is. Bij de receptie van de camping nog even gevraagd waar een restaurantje was. Diverse mogelijkheden maar van daag was er een festival in het dorp en veel was er niet open en we wilden ook niet te ver lopen. De dichtstbijzijnde was de Turk. Dan maar een beetje Kebab met een frietje en een beetje sla. (Helaas geen bier en wijn want deze Turk was een streng moslim en schonk geen alchohol) Terug op de camping nog even lekker buiten gezeten en toen nog even naar de uitslag van het songfestival gekeken. Nederland 2e, niet slecht, maar het blijft een vriendjes politiek van veel landen. Vandaag een rustdag en morgen trekken we weer verder.

( zie bijgevoegde foto’s van Cordoba)

Groeten

Kees en Sjouktje

1. Henk de Wit:
    11 mei 2014
    Wat een imposant gebouw de moskee/kathedraal, wij hebben toen der tijd ook met bewondering staan te kijken, ze konden toch echt wel bouwen in verleden, waren het geen circa 1100 pilaren ?