Caceres 2

3 juni 2014 - Cáceres, Spanje

Hallo,

Internet gaat hier niet altijd even makkelijk, maar de aanhouder wint. Hier heb je weer zo'n systeem verzorgt door een of ander bedrijf in dit geval AKIWIFI en die geeft gewoon een foutmelding dat er al iemand heeft ingelogd met de code die hier gewoon voor iedereen gelijk is want het is gratis.

Vandaag op de fiets naar Cáceres geweest en dat was wel even klimmen en later natuurlijk dalen. Als we vanaf de camping naar een stad gaan plaats ik altijd de navigatie op mijn fiets om de weg te vinden, in dit geval naar het Plaza de Mayor, middenin de oude stad. Wel zo makkelijk om de weg feilloos te vinden. De navigatie heeft 1 nadeel, ondanks dat ik hem op fietsen zet, hij kent geen fietspaden. In Nederland gaat dat uitstekend maar hier is het een ramp en dus fietsen we gewoon over grote rotondes. Voordeel een fietser is hier bijna heilig en ze hebben daar dan ook een groot respect voor en laten je aan alle kanten voor gaan ook als je geen voorrang hebt.

Dan de oude stad die is geplaatst op de wereld erfgoedlijst van de Unesco. Kan nu een heleboel gegevens opschrijven uit een boekje maar zoek het maar op, op internet. Na een aantal uren dwalen door zo'n stad hebben we het wel weer bekeken en gaan dan steevast even lekker lunchen op een terrasje. Vandaar nog even geflaneerd door de drukke winkelstraat en toen maar weer op de fiets naar de camping. Totale afstand vandaag 13.5 km.

Zal nog wat foto's toevoegen om een beeld te geven. Morgen weer een relax dag en dan overmorgen weer terug naar Portugal.

Groetjes - KEES en SJOUKTJE

1. Henk de Wit:
    4 juni 2014
    Leuk die kleine dorpjes, geen massa toerisme.