Evora 2

30 mei 2014 - Évora, Portugal

Vrienden en vriendinnen,

Vandaag dus Evora bekeken en om 09.30 uur waren we al onderweg. Drie mogelijkheden om de stad te bereiken, lopen, fietsen of met de bus. We hebben gekozen voor lopen want het is maar 2,5 km naar het absolute centrum van Evora en dat is een rechte weg. Evora is weer een bijzonder plaats maar verschilt in principe niet veel van veel andere plaatsen. Een mooie kathedraal vele musea en nog wel 10 kerken en kapellen en de nodige prachtige doorkijkjes. Heerlijk gedwaald door de vele kleine straatjes en steegjes. Om de grote kathedraal te bezoeken moesten we € 8.50 pp betalen en dat hebben we deze keer maar aan ons voorbij laten gaan. We hebben wel de Johannes kapel bekeken. Deze kapel is opgebouwd uit schedels en botten en daardoor heel bijzonder. ( zie de foto's) Om 15.30 uur waren we na een heerlijke lunch weer terug op de camping. De camping was aardig leeggelopen want er stonden 2 groepen Fransen en hebben we toch maar besloten om te verkassen naar een plekje met wat meer schaduw, want de komende dagen beloofd het aardig warm te worden hier en tevens wat dichter bij het WIFI punt zodat we dit bericht en de foto's kunnen versturen vanuit de camper.

De komende dagen hebben we besloten nog hier te blijven en gaan dan maandag weer verder naar Caseres. Als tussenpunt hadden we nog Merida staan maar daar horen we zulke slechte berichten over dat we maar eens 170 km moeten rijden ipv 2 x ca 85 KM. Denk dat ik de komende 2 dagen weinig te melden heb en daarom zal ik niet eerder als zondagavond weer een berichtje plaatsen.

groetjes - KE=SJ