Plitvici / Sempes/Lazise

20 juni 2015 - Lazise, Italië

17 juni 2015. We zijn weer een stukje verder gereisd en zijn in Kroatie neergestreken bij de Plitvici meren. We hebben nu ook weer samen met Nico, Joke en de hond Joy gereisd. Zoiets van 350 km afgelegd wat niet de bedoeling was. We zouden nog een nachtje in Bosnië - Herzegovina blijven en de nacht in Jajce doorbrengen. Maar het heeft de hele dag geregend en toen we in Jajce waren zeiden we laten we maar doorrijden naar de Plitvici meren want morgen wordt het beter.  en  ...???

18 juni 2015 . Geïnformeerd of de hond mee mocht met de bus die vanaf de camping vertrekt maar dat mocht niet. We zijn nu met de camper van Nico en joke naar de Plitvici meren gereden en daar de hele dag gewandeld, Het is voor ons de 2e keer dat we hier zijn en het blijft mooi. Zie de foto's.

19 juni 2015.  We hebben vanmorgen afscheid genomen van Nico en Joke die vertrokken zijn naar hun zoon in Oostenrijk en wij zijn vertrokken naar Sempes op de grens van Slovenië en Italië.. Was weer een duur dagje want we reden per ongeluk de tol weg op en bemerkten dat op de toerit maar dan kan je niet meer terug. Dus bij de eerste afslag, 5 km verder, de tolweg weer verlaten. Daar moest natuurlijk een man van de tolweg staan met zo'n prachtig uniform en die hield ons aan en hij constateerde dat wij zonder vignet reden. Wat we ook vertelden hij was niet te vermurwen en kwam met een prachtige brief in het Nederland met uitleg en daar stond in dat we een boete van €  300.00 moesten betalen. Uiteindelijk moest ik, bleek na het pinnen dat ik €  150.00 betaald heb. Dus voorlopig maar zelf koken.

20 juni 2015. Vertrokken uit Slovenië en na 7,4 km reden we Italië in en kwamen we gelijk een Lidl tegen dus maar even boodschappen doen. Bloemkooltje, water een stukje vlees en een stukje chocolade en yoghurt voor Sjouk. We hadden voorlopig maar Bolzano ingezet in de navigatie en zouden wel zien hoe ver we kwamen. Niet te veel naar de navigatie geluisterd want die wilde ons steeds over kleine weggetjes sturen. Hoe verder we naar het westen reden hoe mooier het weer was en op een bepaald moment de bestemming gewijzigd in Lazise bij het Gardameer.  Mooi plekje uitgezocht en dan even wandelen naar Lazise, voelt als een beetje thuiskomen. Heerlijk ijsje gegeten bij de beste ijsboer van Italië en ja hoor het is gelukt een paar schoenen voor Sjouktje. Morgen zien we weer verder of we blijven of doorgaan. - groeten Kees en Sjouktje

1. Anna:
    21 juni 2015
    Dat doet mijn hart goed een mooie foto van Lazise ben er met Marius geweest bewaar er goede herinneringen aan heerlijk oord.
    Nog veel plezier,
    Anna
  2. Truus en wim leeuwenkamp:
    21 juni 2015
    zo, zo, wat een verhaal weer, jullie komen arm terug als ik het zo lees.
    Het begint al op te schieten naar huis toe, nog even volhouden.
    Groetjes, Truus
  3. Henk de Wit:
    21 juni 2015
    Ja ja, die man dacht natuurlijk " hij heeft er al 50 kilometer opzitten" , toch zonde geld. Goede reis naar huis