Tamasi

5 mei 2015 - Tamási, Hongarije

01 mei 2015.  Het weer zag er redelijk uit en volgens de receptie zou het vandaag droog blijven. We hebben dus besloten om de fietsen weer tevoorschijn te halen en naar Wenen te fietsen, een afstandje tot het centrum van ca. 13,5 km. De weg is ons bekend want we hebben dit al vele malen gefietst, voor het eerst met de Donaufietsreis van de ANWB. Even lekker door het centrum en dan hoofdzakelijk een rondje rond het grote paleis van keizer Franz Joseph. Verder even, nou ja even, door de belangrijkste winkelstraat. Wel een klein gelukje vandaag want het was 01 mei en dan zijn de winkels gesloten. Dus een top dag voor de portemonnee. Morgen wat boodschapjes doen bij een hele grote inter Spar want we hopen dat ze daar ook afwasbakjes verkopen.  Ons huidige afwasbakje komt een scheur in de bodem en gaat dus eerdaags lekken. Verder voor morgen niets op het program. Begin van de avond begint het nu een beetje te regenen, de temperatuur zakt en de kachel gaat weer aan.

02 mei 2015. Regen en koud en dus niets ondernomen. Beetje boekje lezen, boodschapjes doen en op de fiets naar de Inter Spar. Mooie winkel maar geen afwasbakje. Er moet in deze plaats toch ergens een winkel zijn die een afwasbakje verkoopt. Pech het is zaterdag en de meeste winkels gaan om 13.00 uur dicht. Dan maar even een blokje om en o wonder er is daar een grote discount winkel in een achterafstraatje. Ze verkopen er papierwaren, kantoorbehoeften en ook allerlei soorten plastic en gelukkig ook ergens verstopt in een hoekje afwasbakken. Deze is wel groot maar kan net en we behelpen ons ermee.

03 mei 2015. De dag begint met regen en Sjouk wilde toch wasdag houden. Niet met ons eigen wasmachinetje en onze eigen centrifuge maar met de grote wasmachines en drogers van de camping. Alles is weer schoon, de bedden zijn weer verschoont, wat willen we nog meer. Weer een beetje zitten lezen en weer heerlijk asperges gegeten, zelf klaar gemaakt.

05 mei 2015. Gisteren in Podersdorf aan See aan gekomen en de met de groep het eerste Happy Hour gehad en aan het begin van de avond de welkomstmaaltijd. Lijkt me een gezellige groep waar wel plezier mee gemaakt kan worden. Heerlijk om niet meer verantwoordelijk te zijn voor zo’n groep. Vandaag de eerste reisdag van ca. 250 km naar Tamasi in Hongarije. We zijn bij de ANWB hele nauwkeurige route beschrijvingen gewend en nu is dat veel summierder. Geen km stand bij de aanwijzingen en dat ging meteen in het begin al fout. Sjouktje zij rechts met de bocht mee en de navigatie zei linksaf. Eigenwijs als ik ben geluisterd naar de navigatie. ’s Avonds op de kaart eens goed gekeken wat het verschil is. Wij zijn eerst dwars uit gegaan en toen naar beneden terwijl de voorgeschreven route eerst naar beneden was en dan dwars uit. Maakt in KM niets uit. Om 17.00 uur met z’n allen naar het termaalbad gegaan en daar even heerlijk gedobberd in water van 38 graden en veel mineralen en andere natuurlijk ingrediënten.  Hapje eten klaargemaakt en nu kijken we even naar de concerten op de Amstel. Tot nu toe weinig foto’s gemaakt dus geen plaatjes.

1. Truus en wim leeuwenkamp:
    6 mei 2015
    en nu gaat de echte grote reis pas beginnen. Kilometers maken!
    Veel plezier. Groetjes, Truus
  2. Reinder en Derkje:
    6 mei 2015
    Vanaf nu gaan we met nog meer belangstelling jullie verhalen volgen !! Mogelijk kunnen we er ons voordeel mee doen, als we over 14 dagen op dezelfde plaatsen komen. Veel plezier
    Groet, Reinder en Derkje
  3. Henk de Wit: